سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین موضع‌گیری آمریکا علیه همکاری ایتالیا در طرح یک کمربند یک جاده را «خنده‌دار» توصیف کرد

چین از موضع‌گیری آمریکا برای مخالفت با پیوستن ایتالیا به طرح یک کمربند یک جاده انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، چین از همکاری‌اش با ایتالیا، پس از انتقاد شدید آمریکا از این کشور برای پیوستن به طرح یک کمربند یک جاده، حمایت کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز گفته بود: "معتقدیم ابتکار یک کمربند یک جاده چین برای تامین منافع چینی‌ها است و پیوستن دولت ایتالیا به این طرح هیچ امتیاز اقتصادی برای مردم و دولت این کشور نخواهد داشت و حتی می‌تواند در بلندمدت اعتبار جهانی رُم را به خطر بیندازد. "

لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اظهارنظر کاخ سفید گفت: "این موضع‌گیری طرف آمریکایی خنده‌دار است. ایتالیا به عنوان یک کشور بزرگ به خوبی می‌داند چه سیاست‌هایی منافع کشورش را تامین می‌کند و این کشور می‌تواند به شکل مستقل تصمیم‌گیری کند."

انتظار می‌رود رُم در سفر این ماه شی جین‌ پینگ، رئیس‌جمهور چین به اروپا توافقنامه همکاری در این طرح را امضا کند. دولت ایتالیا درباره مزیت‌های همکاری در این پروژه گفت: "تنها راه برای افزایش ارزش تجاری، افزایش سرمایه گذاری خارجی است. امضای تفاهم‌نامه همکاری در طرح یک جاده یک کمربند نیز در همین راستا است."

گوینده راشاتودی در ادامه گفت: ابتکار یک کمربند یک جاده چین یک طرح جهانی است که در ۲۰۱۳ ارائه شده است. تکمیل این طرح چین را به اروپا، آسیا و آفریقا متصل می‌کند. آمریکا و برخی کشور‌های غربی معتقدند این پروژه برای امنیت ملی آن‌ها تهدیداست و انگیزه‌های چین را برای تکمیل این طرح تردیدآمیز می‌خوانند.

ایتالیا در صورت امضای تفاهم نامه همکاری در این پروژه نخستین کشور عضو گروه هفت است که به این طرح ملحق می‌شود.

پائولو برناردینی، یک جامعه شناس ایتالیایی در گفتگو با راشاتودی گفت: ایتالیا باید با ملحق شدن به این طرح امتیازات اقتصادی را نصیب خود کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.