سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطرح کرد؛

ورود شورای سنجش به پذیرش دانش‌آموزان نظری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ تغییر سرفصل‌های درسی از مهر ۹۸/ برای تحصیلات تکمیلی برنامه‌ای نداریم

صالحی عمران گفت: برای بهبود کمی و کیفی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از مهر ماه سال ۹۸ سرفصل‌های درسی بازنگری و تغییر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: برای سال آینده برنامه‌های متعددی داریم و تلاش می‌کنیم بر مبنای آن‌ فارغ‌التحصیلان بتوانند وارد بازار کار شوند.

صالحی عمران با اشاره به کارآفرینی، اقتصاد و تجارت بیان کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و وارد کردن دانشجویان به بازار کار با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه ای را در دستور کار داریم که در راستای آن بتوانیم اکوسیستم نوآوری و شکوفایی را بوجود آوریم.

۱۶ مرکز نوآوری تاسیس می‌شوند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: برای آنکه یک سیستم بتواند نوآوری داشته باشد تمام اجزا باید در کنار هم باشند، آموزش به تنهایی نمی‌تواند رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد، اما بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت علمی به امضا رسیده است می‌توانیم دانشجویان را به سمت رونق اقتصادی هدایت کنیم و بر همین اساس ۱۶ مرکز نوآوری تاسیس می‌شوند.

وی با اشاره به تغییر برنامه‌های درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: تغییر برنامه‌های درسی ما در دوره کاردانی که بیش از ۶۰ درصد دانشجویان را تشکیل می‌دهند در دستور کار است و از مهر سال آینده برنامه درسی این دسته از دانشجویان با توجه به نیاز مهارتی بازار کار تغییر می‌کند.

صالحی عمران اظهار کرد: برای انجام این کار، گروهی از متخصصان و صاحبان اندیشه در داخل و خارج از دانشگاه شناسایی شده‌اند تا نیازهای مهارتی را شناسایی کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره دانشجویان نظام قدیم و نظام جدید این دانشگاه بیان کرد: بسیاری از دانشجویانی که اکنون در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حال تحصیل هستند از سیستم نظام قدیم وارد شده‌اند آن‌هایی که ۱۱ سال تحصیل در مدارس داشته‌اند.

وی افزود: با  توجه به قانون جدید آموزش و پرورش از مهر ماه سال 98 همه دانش آموزان دیپلم می‌گیرند و با توجه به این موضوع علاقه آن‌ها به رشته‌های نظری و کارشناسی افزایش پیدا می‌کند.

به دنبال ورود دانش‌آموزان نظری به دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستیم

صالحی عمران با اشاره به دانش‌آموزانی که ۱۲ سال درس می‌خوانند، گفت: قرار است هفته آتی شورای سنجش و پذیرش بررسی کند تا شرایطی بوجود آید و دانش‌آموزانی که در دوره نظری تحصیل کرده‌اند هم بتوانند وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: بر اساس مصوبات قانونی دانش‌آموزانی که در رشته نظری و ۱۲ سال تحصیل کرده‌اند نمی‌توانند وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای شوند، اما به دنبال این هستیم تا این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه برنامه دیگری نیز در دستور کار دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرار گرفته است، گفت: ارتقای کیفی و کمی کاردانی مستقل ناپیوسته از جمله برنامه‌های ماست و می‌خواهیم برنامه‌های خود را از لحاظ کمی و کیفی پیش ببریم.

صالحی عمران با اشاره به دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: هنوز تحصیلات تکمیلی و دکتری در دستور کار ما قرار ندارد، می‌خواهیم فارغ‌التحصیلان ما پنجه کارآمد باشند و مستقیما وارد بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد برنامه‌های ما به صورت عملی و ۳۰ درصد آن‌ها به صورت نظری است، ما به دنبال آن هستیم تا مهارت آموزی در جامعه و میان خانواده‌ها رونق داشته باشد، درهمین راستا باید این مهارت را در تک تک دانشجویان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
دیپلمه های فنی حرفه ای به راحتی میتوانند درسهای نظری رو پر کنند ولی نظری بایستی جبرانی بگذرانه و به سختی میتونه با فنی حرفه ای ادامه تحصیل بده چون بافن قویتر وارد اموزشکده دانشکده فنی حرفه ای میشن کیفیت فوق دیپلم و کاردانیش با لیسانس نظری برابری میکنه حتی بهتر از انها میتونه کار کنه.
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
همان گونه که به دیپلمه های نظام جدید فنی و حرفه ای و کار و دانش اجازه شرکت در کنکور سراسری داده میشود،باید به دیپلمه های شاخه نظری نیز اجازه شرکت در آزمون کاردانی فنی و حرفه ای داده شود.