سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو تا پایان سال

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو در دستور کار قرار دارد و دولت 40 هزار میلیارد ریال در این راستا اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو آغاز شده و تاکنون ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از این اعتبار به قطعه سازان پرداخت شده و مبلغ اختصاص یافته تا پایان سال جاری پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: بیش از ۵۵۰ هزار نفر در صنعت قطعه سازی کشور فعالیت دارند و این قشر در چند سال اخیر مطالبات زیادی از خودرو سازان دارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: بحث حمایت از خودروسازان در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی مورد توجه بوده و با پیگیری این کمیسیون، فراکسیون حمایت از قطعه سازان، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی مقرر شد تا ۴۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات قطعه سازان از طریق سیستم بانکی با بدهکار کردن خودرو سازان پرداخت شود.

مقدسی اظهار داشت: امید است با پرداخت این اعتبار و سایر مطالبات، قطعه سازان کشور روند توسعه و رونق خود را بازیابند.

وی گفت: قیمت تمام شده خودرو‌ها وضعیت مناسبی ندارد و خودروسازان باید با افزایش تنوع کیفی و محصولات جدید‌تر پاسخگوی نیاز مشتریان باشند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تعادل بازار خودرو و کاهش قیمت منطقی و مبتنی بر شرایط حاکم، خواست مجلس شورای اسلامی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی افزود: برون سپاری تولید خودرو از سوی دولت حداکثر باید تا ۳ آینده در محقق و بخش خصوصی با ورود پرقوت در این بخش، زمینه ساز توسعه صنعت خودرو شود.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و این استان هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو آغاز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.