سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم کمک رسانی در مناطق سیل زده تا بهبود شرایط سیل زدگان

کمک رسانی در ۱۲ شهر و روستای سیل زده مازندران با مشارکت گروه‌های مردمی و دستگاه‌های امدادرسان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  تعطیلات نوروزی در حال پایان است، اما آثار سیلاب که ۱۲ شهر مازندران را درگیر کرده است همچنان در برخی مناطق خودنمایی می‌کند . با مساعد شدن هوا، پاکسازی آثار به جامانده از سیلاب در منازل مسکونی و خیابان‌ها با بکارگیری حداکثر امکانات راهسازی و نیروی‌های انسانی سرعت بیشتر به خود گرفته است.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، وی با بیان اینکه آب در رودخانه تلار فروکش کرده است، گفت: سیلاب در سوادکوه سبب خسارت به واحد‌های مسکونی، زیر ساخت راه‌ها، برق، آب و زمین‌های کشاورزی شده است

وی افزود: چهار واحد مسکونی شامل دو ساختمان دو طبقه و یک ساختمان سه طبقه و یک واحد بلوکی در پی بارش‌های دو روز گذشته و افزایش حجم آب رودخانه تلار در زیرآب تخریب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت:برای کاهش خسارت سیلاب به واحد‌های مسکونی کنار حریم رودخانه ادوات در بیستر رودخانه مستقر شده است و در حال جمع آوری ایمنی سازی مسیر آب است.

احمدی به ساماندهی و لایروبی رودخانه تلار اشاره کرد و افزود: آب و برق بخشی از مناطق سیل زده سوادکوه برای حفظ جان شهورندان قطع شده بود با پاکسازی و ایجاد امنیت به مرور زمان و سفید شدن وضعیت این مناطق وصل می‌شود.

وی گفت: رانش زمین، سقوط تیر‌های برق و تخریب پنج ترانس در شهر زیرآب موجب قطع برق ۲۳ روستای شهرستان سوادکوه شد.

وی افزود: ۵ گروه از ۵ شهر استان در حال ترمیم خطوط برق شهرستان سوادکوه هستند و تا روز‌های آینده بتدریج برق کامل مناطق سیل زده وصل می‌شود.

وی گفت: به دلیل طغیان رودخانه تلار کدورت آب در این مناطق بالا است که با تلاش شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی‌ای مشکل بزودی برطرف می‌شود.

وی افزود: برآرود اولیه خسارت سیلاب در شهرستان سوادکوه با بررسی کارشناسان جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی اعلام می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: راه دسترسی روستا‌های سی پی، پیرنعیم، سوخته سرا، اتو، لاجیم، ولیلا، لولاک و ززول بسته شده بود با تلاش راهداران و نیرو‌های امدادی در حال بازگشایی شده است.

احمدی با بیان اینکه تمام تلاش دستگاه‌های اجرایی این است که منازل مسکونی دچار آبگرفتگی نشود، افزود: آب رودخانه تلار و سایر رودخانه‌های منطقه روان است و مشکل خاصی وجود ندارد.

سردار بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز گفت: ۶۰۰ کامیون بی وقفه چوب و آشغال انباشته از آورد سیل را از بستر و حاشیه رودخانه‌ها و پل‌های مناطق سیل زده سیمرغ را جمع آوری می‌کنند و این کار جهادی سبب شد تاکنون آب مهار شود.

 

انتهای پیام/آ

 

آخرین وضعیت مناطق‌های سیل زده

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.