سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین روز تعطیلات در پایتخت کجا برویم؟ + تصاویر

در فصل بهار به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی که هوا تمیز و بدون آلودگی است، منظره تهران از ارتفاعات گلابدره تماشایی است چرا که چشم‌انداز شمالی «پارک گلابدره» به کوه‌های دربند می‌رسد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از امامزاده قاسم به سمت کوه‌های شمال تهران که حرکت کنید به محله‌ای در شیب کوه می‌رسید که از زمان‌های گذشته به دلیل هوای مطلوبش زبانزد بوده، پارکی به نام «گلابدره» که با 22 هکتار در یکی از شمالی‌ترین نقاط تهران بر دامنه کوه دربند قرار گرفته است.


بیشتربخوانید: آشنایی با مناطق گردشگری سیستان و بلوچستان + اینفوگرافیک


در فصل بهار به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی که هوا تمیز و بدون آلودگی است، منظره تهران از ارتفاعات این بوستان تماشایی است چرا که چشم‌انداز شمالی «پارک گلابدره» به کوه‌های دربند می‌رسد.

با توجه به شیب زیادی که در جهت شمالی و جنوبی این پارک قرار دارد می‌توانید از آن به عنوان یک مسیر پیاده روی ورزشی استفاده کنید. دیوار آموزش صخره نوردی، پیست دوچرخه سواری، زمین بازی، آلاچیق‌های با منظره باز، آبنماها و جوی‌های سنگ چین شده همگی شرایطی را فراهم کرده تا این پارک یک روز خوش خانوادگی را برای شما رقم بزند. البته در مسیر پیاده روی این پارک مواظب کودکان نوپا باشید، چون ورودی پارک پلکانی است.

یکی از ویژگی‌های جذاب در این پارک سورتمه ای است که می‌توانید با پرداخت 20 هزار تومان از آن استفاده کرده و هیجان در ارتفاعات تهران را تجربه کنید، همچنین سافاری پارک وحشت با قیمت 12 هزار تومان و سینما پرواز با قیمت 15 هزار تومان می‌تواند آدرنالین شما را در تور پارک گلابدره بالا ببرد.

اگر ارتفاع و هیجان را دوست دارید می‌توانید در این پارک به سراغ رستوران معلق بوستان گلابدره بروید و در ارتفاع حدوداً ٣۵ متر از سطح زمین، با توجه به پکیج خریداری شده از ١۵ تا ۵٠ دقیقه صبحانه، ناهار، عصرانه و  یا شام خود را میل کنید.

وزن قابل پذیرش در این رستوران ۴۵ تا ۱۱۰ کیلوگرم است و در صورت عدم رعایت قد و وزن مجاز از سوار شدن مهمان جلوگیری و بلیط باطل می‌شود، استفاده از کافه رستوران معلق برای بیماران قلبی، مادران باردار، بیماران خاص ممنوع شده، ضمن اینکه برای ورود به این رستوران همراه داشتن کارت ملی و پاسپورت برای اتباع خارجی الزامی است.

در هر ضلع پارک گلابدره رستوران، بوفه و نمازخانه وجود دارد و از این بابت مشکلی نخواهید داشت، در طراحی این بوستان، پارکینگی در نظر گرفته شده که مجاور درب اصلی است تا بتوانید به راحتی وسیله نقیه خود را در جای مناسب پارک کنید.

برای رسیدن به پارک گلابدره با خودروی شخصی باید با طی کردن خیابان دربند از میدان قدس و یا خیابان فناخسرو از میدان تجریش به خیابان شکیبایی (گلاب‌دره) وارد شوید اما در صورتی که ار وسیله نقلیه عمومی استفاده می‌کنید در شمال شرق میدان تجریش سوار ماشین‌های خط «تجریش –آبک» شوید، با حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی می‌توانید از ابتدای خیابان اسداللهی به بوستان گلابدره برسید، تا خیابان اسداللهی هم می‌توانید از تاکسی استفاده کنید.

علاوه بر این، تاکسی‌های تجریش - باغ فیض هم معمولاً از مقابل در ورودی این بوستان عبور می‌کنند، اما قبل از سوار شدن باید به راننده بگویید که روبروی بوستان پیاده می‌شوید.

یکی از ویژگی‌های خاص پارک گلابدره شعله‌های روشنایی آن است که تماما لامپ‌های کم مصرف هستند و از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند. 

اگر به پارک گلابدره رفتید و فرصت داشتید می‌توانید از مکان‌های همجوار این پارک همچون باغ ملک، مجموعه کاخ موزه سعدآباد، امامزاده قاسم، گورستان ظهیرالدوله و مجتمع تجاری تندیس هم دیدن کنید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

یک پیشنهاد شگفت‌انگیز برای آخرين روز تعطیلات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.