سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیل بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های ایلام خسارت وارد کرد

استاندار ایلام گفت: در سیل اخیر ۱۲۰۰ کیلومتر از جاده‌ها و مسیر‌های مواصلاتی ایلام آسیب‌دیده و در بخش کشاورزی نیز ۳۴ هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و ۷۶۰ هکتار از باغات استان در سیل اخیر دچار خسارت شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ؛ قاسم سلیمانی دشتکی با تشریح اقدامات انجام شده قبل از سیل اخیر، گفت :هماهنگی‌های لازم در این زمینه با مسئولان و حضور شورای مدیریت بحران و تقسیم‌کار در بین دستگاه‌های اجرایی و مرتبط در مناطق مختلف استان انجام شد و اگر در قبل از وقوع سیل اقدامات پیشگیرانه انجام نمی‌شد به‌طورقطع خسارت سیل در استان بیش از استان‌هایی مانند لرستان بود.

سلیمانی اضافه کرد : در شهر ایلام بسیار احساس خطر می‌شد که با شناسایی کانون‌های ورود سیلاب به شهر ایلام، اقدامات پیشگیرانه ایی ازجمله ایجاد کانال‌های جدید برای مدیریت جریان سیلاب با حضور دستگاه‌های اجرایی و مرتبط انجام شد.

وی با بیان اینکه مقارن این ایام بنا بر یک رسم دیرینه، مردم استان در دل طبیعت چادر برپا می‌کنند،افزود: حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر هم استانی‌ها زیر چادر بودند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر زائر عتبات عالیات در استان تردد داشتند که در این راستا با همکاری صداوسیما و رادیو و مخابرات و بلندگو‌های نیروی انتظامی به چادرنشینان و عشایر و مناطق روستایی اعلام‌خطر کرده و هشدار‌های لازم ارائه شد.

استاندار ایلام اظهار کرد: قبل از موج بارش‌ها آب سد‌های کنگیر، دویرج و سد ایلام رهاسازی شده و در سد سیمره که با توجه به اینکه اگر میزان دبی آب در سد سیمره بالا می‌رفت پمپاژ‌های پایین‌دست سد دچار مشکل می‌شدند، درنهایت تصمیم گرفته شد که ورودی و خروجی آب در سد‌های ایلام کنترل و رهاسازی شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها به‌ویژه سپاه و بسیج در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان در استان پای‌کار بودند که جای تقدیر دارد، افزود: در سیل اخیر حدود ۲ هزار واحد مسکونی دچار خسارت شدند که نیاز با بازسازی کامل دارند و علاوه بر این بیش ۱۰۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان خسارت وارد شد.

استاندار ایلام ادامه داد: در جریان وقوع سیل ۷ بالگرد در استان ایلام در اختیار گرفته شد و تا جایی که شرایط اجازه می‌داد از این بالگرد‌ها برای خدمات‌رسانی به مردم استفاده شد و در شورای امنیت کشور ، ایلام جزو استان‌های برتر در حوزه مدیریت بحران معرفی شد و همچنین ۵ استان کشور معین استان ایلام بودند که کمک‌های زیادی را برای استان ایلام ارسال کردند.

سلیمانی دشتکی، با اشاره به طرح‌های شاخص در سال ۹۸، تصریح کرد: در سال ۹۸ طرح گرمسیری به‌عنوان طرح شاخص در استان باید به سرانجام برسد و بخش انتقال خطوط آب این سامانه در استان مرتفع شود، در سفر رئیس‌جمهور محترم به استان که به‌احتمال زیاد اواخر اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود پروژه‌های زیادی برای افتتاح و شروع کار داریم.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سفر رئیس‌جمهور، راه‌آهن ایلام کلنگ زنی شود و بحث افتتاح فاز‌های جدید پتروشیمی ایلام و جانمایی پتروشیمی دره شهر و مهران با حضور ایشان پیگیری و در سال جاری انجام شود، برای میدان نفتی آبان و پایدار ۷۰۰ میلیون دلار اختصاص‌یافته است و واحد اولفین پتروشیمی ایلام نیز امسال افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/اس

خسارت سیل به زیر ساخت های استان ایلام

برچسب ها: استانداری ، هواشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.