سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال ۹۷؛

انجام ۱۲ میلیون و ۲۶۴ هزار نوبت رأس واکسیناسیون دام

در سال گذشته، ۱۲ میلیون و ۲۶۴ هزار نوبت رأس واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی سلطانی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال گذشته، ۱۲ میلیون و ۲۶۴ هزار نوبت رأس واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین توسط بخش دولتی و خصوصی در این استان انجام شد.

وی افزود: همچنین حجم عملیات صورت گرفته برای تشخیص و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، دو میلیون و ۹۰۰ هزار رأس بود.

سلطانی اضافه کرد: با استقرار پنج پست قرنطینه در مبادی ورودی استان، از بروز بسیاری از بیماری‌های دام، آبزیان و طیور جلوگیری شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته، بیش از ۱۵۲ هزار رأس دام سبک و ۹ هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین در کشتارگاه‌ها و زیر نظر بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان ذبح شدند.

سلطانی ظرفیت کل پرورش طیور صنعتی در چهارمحال و بختباری را ۱۶ میلیون و ۹۸۰ هزار قطعه اعلام و اضافه کرد: در سال ۹۷، مجوز جوجه ریزی برای بیش از ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه صادر شد.

وی افزود: از این تعداد، ۳۸ هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه تخمگذار، چهار هزار و ۵۰۰ قطعه بوقلمون و مابقی گوشتی بوده است.

سلطانی تعداد طیور کشتار شده در سال گذشته را حدود هفت میلیون قعطه اعلام کرد و گفت: از این میزان، حدود ۲۰۶ هزار کیلوگرم پس از انجام بازرسی‌های بهداشتی، حذف شد.

وی اظهار داشت: همچنین با بیش از ۳۴ هزار مورد بازدید از کلیه واحد‌های صنفی تحت پوشش دامپزشکی، حدود ۴۷ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف و فاسد ضبط و معدوم شد و ۱۵۱ مورد تخلف بهداشتی نیز به مراجع قضایی معرفی گردید.

انتهای پیام/خ

معدوم سازی ۴۷ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.