سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فازسوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک

در مراسمی عملیات اجرایی مرحله سوم بیمارستان آیت اله خوانساری اراک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  درمراسمی با حضور مسئولان عملیات اجرایی مرحله سوم بیمارستان آیت اله خوانساری اراک آغاز شد.
همچنین بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی و بخش تشخیص زود هنگام سرطان و انبار داروئی و تجهیزات بیمارستان آیت اله خوانساری اراک به بهره برداری رسید.

همتی رئیس مجمع خیرین بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: عملیات اجرایی فاز سوم مجتمع در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع در چهار طبقه آغاز شده که اعتبار لازم برای ساخت این فاز ۱۶ میلیارد تومان است که توسط خیرین تأمین می‌شود و ۲۰ میلیارد تومان هم برای تجهیزات فاز سوم نیاز است که دانشگاه علوم پزشکی هزینه آن را تقبل کرده است.

همتی افزود: فاز سوم این بیمارستان شامل اتاق‌های عمل، بخش جراحی و بخش Icu به همراه افتتاح واحد‌های جدید مرکز با استفاده از بالاترین تکنولوژی بیمارستان سازی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در این بیمارستان در حال حاضر ۱۶۴ تخت بیمارستانی فعال است که ۱۰۰ درصد ضریب تخت‌ها اشغال است و ۴۰ نفر نیز روزانه در نوبت بستری هستند.

کمک خیرین نقش موثری در سلامت جامعه و رفع نیاز‌های درمانی دارد

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در این مراسم گفت: کمک خیرین در بخش سلامت و بویژه در راه اندازی فاز دوم و سوم بیمارستان ایت آلله خوانساری نقش موثری در سلامت جامعه و رفع نیاز‌های درمانی استان دارد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: بیمارستان آیت الله خوانساری، بعنوان قطب درمان سرطان در غرب کشور است و این موضوع نیاز دارد که بروزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در این بیمارستان بکار گرفته شود.

میزان ابتلا به سرطان در استان مرکزی بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: میزان ابتلا به سرطان در استان مرکزی بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است در حالی که نرم کشوری آن نفر ۱۵۰ در هر ۱۰۰ هزار نفر هست.

جمالیان، آلودگی هوا، دخانیات، مصرف قلیان و فست فود‌ها را از مهمترین عوامل ابتلابه سرطان عنوان کرد و افزود: با آموزش و رعایت نکات بهداشتی می‌توان از ابتلا به سرطان پیشگیری کرد.

در این مراسم بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی و بخش تشخیص زود هنگام سرطان و انبار داروئی و تجهیزات این بیمارستان نیز به بهره برداری رسید.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.