سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باستانی مطرح کرد؛

هم افزایی بین دستگاه‌های دولتی برای بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر هم افزایی بین دستگاه‌های دولتی برای بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین مبادله موافقت نامه همکاری بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی برای اشتغال ۶۰۰۰ زن سرپرست خانوار بر اساس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۲۴ استان کشور صبح امروز (شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه) با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد.

سوسن باستانی معاون بررسی‌های راهبردی معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: برنامه توانمندسازی زنان با هدف ایجاد یک زنجیره به هم پیوسته و یک چرخه همکاری برای مداخله جهت بهبود وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان‌ها با استفاده از ظرفیت‌ها اجرا شده است.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: هم افزایی بین دستگاه‌های دولتی برای بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار از دیگر اهداف اجرای این طرح است که برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کمتر از ۵۵ سال در ٢٣ استان اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح به صورت آزمایشی در دیگر استان‌ها اجرا شده است و در راستای اجرای این طرح چهار گروه زنان سرپرست خانوار شامل زنانی که همسرشان فوت کرده است، مطلقه، بدسرپرست و زنان با همسران زندانی در اولویت اجرای این طرح هستند.

باستانی تاکید کرد: در حال حاضر ٧٠ درصد زنان سرپرست خانوار به دلیل فوت همسر سرپرست خانوار شده‌اند، ١٠ درصد دیگر به دلیل طلاق، ۸ درصد به دلیل تجرد قطعی خودسرپرست هستند و مابقی زنان بدسرپرست هستند که این گروه‌ها در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.


بیشتر بخوانید: اختصاص بیش از ۵ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی


وی بیان کرد: به همین منظور و با اجرای این طرح علاوه بر شناسایی زنان سرپرست خانوار، وضعیت این بانوان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری براساس مواد ١٠١ و ١٠٢ و بند ت ماده ٨٠ برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری زنان سرپرست خانوار در اولویت هستند و وضعیت آن‌ها باید از جنبه‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: به همین منظور براساس بند «ت» ماده ٨٠ برنامه ششم توسعه طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با تشکیل ۶ کمیته مورد بررسی قرار گرفته است.

باستانی ادامه داد: به همین دلیل یک برنامه اقدام و عمل در این زمینه داریم که اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت است و امیدواریم در جلسه آینده هیات دولت این طرح نهایی شود.

وی تصریح کرد: در طرح توانمندسازی اقتصادی بانوان سرپرست خانوار که پیش از این در ۸ استان به صورت آزمایشی اجرا شده است و امروز هم در ٢٣ استان شروع می‌شود که البته در دو استان سیل زده دوباره آغاز می‌شود.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: براساس سرشماری سال ۹۵، درصد زنان سرپرست خانوار در سال ٩٠ حدود ١٢.١ درصد بود که در سال ۹۵ این رقم به ۱۲.۶ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.