سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اخلاق پزشکی مانع برخورد‌های غیرعاقلانه با بیمار می‌شود

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: فردی که متون اخلاق پزشکی را به خوبی بداند طرز برخورد با بیماران را هم به خوبی می‌داند.

علیرضا سلیمی معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروزه موضوع اخلاق پزشکی در بین کشور‌های پیشرفته و ایران مطرح شده است و جامعه پزشکی به دلیل اینکه قبل از شروع کارشان سوگند خورده‌اند به رعایت اخلاق در حوزه کاری پزشکی ملزم هستند.

وی ادامه داد: در حوزه پزشکی یک بحث حرفه‌گری و یک موضوع اخلاق عمومی داریم که در برخی از موارد این ۲ موضوع با یکدیگر ادغام می‌شوند.

سلیمی تاکید کرد: برای اینکه موضوع اخلاق پزشکی در بین همه همکاران به طور کامل جا بیفتد باید بحث اخلاق از دوران کودکی در بین افراد نهادینه و فرهنگ سازی شود تا مجموعه فعالیت‌هایی که با دین و فرهنگ ما مطابقت دارد در زندگی‌های شخصی و اجتماعی جاری شده و در دوران بزرگسالی اخلاق عمومی و حتی پزشکی به طور کامل رعایت شود.
 
وی افزود: در زمینه اخلاق پزشکی باید متون تخصصی هر رشته‌ تدوین و ابلاغ شود تا همکاران بدانند در حیطه کاریشان چه وظایفی بر عهده آنهاست و چه کار‌هایی باید انجام دهند.

سلیمی ادامه داد: فردی که متون مربوط به اخلاق پزشکی و حرفه‌گری را به خوبی بداند طرز برخورد با بیماران را هم به خوبی خواهد دانست به همین دلیل اخلاق پزشکی یکی از موضوعات مهم این حرفه محسوب می‌شود.

اخلاق پزشکی، اولویت کاری در سازمان نظام پزشکی

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: موضوع اخلاق پزشکی جزو اولویت‌های کاری سازمان نظام پزشکی محسوب می‌شود و تلاش می‌شود با اتکا به مجموع قوانین و مقررات و با برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی اخلاق پزشکی را به همکاران آموزش داد.

وی یادآوری کرد: رعایت اخلاق پزشکی مانع از ایجاد برخورد‌های غلط و غیر عاقلانه در هنگام مراجعه بیماران به پزشکان می‌شود و به نوعی موضوع اخلاق پزشکی از هر گونه ارتباط مالی بین پزشک و بیمار جلوگیری به عمل می‌آورد.

سلیمی افزود: سازمان نظام پزشکی هر چند وقت یکبار به برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه اخلاق پزشکی با هدف حفظ و ارتقا آن در سراسر کشور اقدام می‌کند تا این موضوع به صورت کامل در بین همکاران نهادینه شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.