سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت های سیل به کشاورزی چگنی

فرماندار دوره چگنی گفت: سیل فروردین ماه امسال موجب از بین رفتن یکهزار شغل در این شهرستان شده که بیشتر آن‌ها در بخش کشاورزی و دامپروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،قدرت الله ترابی نژاد فرماندار دوره چگنی در نشست کارگروه اشتغال در محل استانداری لرستان افزود: یک سوم زمین‌های حاصلخیز اطراف رودخانه‌های شهرستان که سطح بسیاری از ان زیر کشت برنج و باغات بوده، از بین رفته است.

وی با اشاره به تخریب ۱۹۶ ایستگاه پمپاژ آب بر اثر سیل ادامه داد: ۱۳ مزرعه پرورش ماهی خسارت جدی دیده و ۳۵ کیلومتر کانال آببر کشاورزی بیش از ۵۰ درصد تخریب شده است.

فرماندار دوره چگنی اظهار داشت: سیل امسال ۱۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۲۸۰ واحد دامپروری شهرستان را تخریب کرد.

ترابی نژاد اضافه کرد: زیرساخت‌های اساسی شهرستان بر اثر سیل صدمه دیده که تخریب هشت پل با دهنه ۵۰ متر و ۲۶ پل کوچک و متوسط نمونه‌ای از ان است و اکنون نیز زیرساخت‌های ارتباطی و خدماتی به صورت موقت برقرار است.

وی خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای شهرستان شد و گفت: برای بازگشت به شرایط قبل از سیل با اعتبارات معمولی بیش از ۱۰ سال زمان نیاز است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان نیز گفت: یکهزار و ۲۱۰ طرح اشتغالزایی مددجویان این نهاد ۳۱۰ میلیارد ریال بر اثر سیل خسارت دیده است.

جاسم محمدی فارسانی افزود: با این روند مددجویان بیکار بدهکاری داریم که بانک‌ها باید در استمهال تسهیلات آنان اقدام کنند و ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری باقی مانده از سال گذشته نیز باید در سریع‌ترین زمان پرداخت شود.

به گفته وی پارسال ۳۷۰ میلیارد ریال وام اشتغال روستایی و عشایری به مددجویان کمیته امداد لرستان پرداخت شده است.

 انتهای پیام /ا

خسارت های جدی به بخش کشاورزی در مناطق سیل زده 

برچسب ها: سیل ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.