سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک ۱۷میلیارد تومانی مازندرانی‌ها به مراکز نیکوکاری

مردم نوعدوست مازندران پارسال ۱۷میلیارد و ۲۷۹ میلیون تومان برای رفع مشکلات نیازمندان به مراکز نیکوکاری کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، غلامرضا امینی رئیس اداره هماهنگی موسسات خیریه و تشکل‌های نیکوکاری مازندران گفت: مردم نوعدوست استان پارسال ۱۷میلیارد و ۲۷۹ میلیون تومان برای رفع مشکلات نیازمندان به مراکز نیکوکاری کمک کردند.
 
وی افزود: تاکنون ۷۰ مرکز نیکوکاری در استان ایجاد شده که از این تعداد ۲۸ مرکزدر مساجد محله و ۴۲ مرکزهم در سایر اماکن استان فعال است.
 
رئیس اداره هماهنگی موسسات خیریه و تشکل‌های نیکوکاری مازندران با اشاره به اینکه تسریع در ارائه خدمات به نیازمندان، تسکین آلام آنان، واگذاری امور مردم به مردم با محوریت مساجد و محله از اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری است، گفت: کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر ۲۰درصد رشد داشته است.
 
امینی افزود: با طراحی، راه اندازی و بکارگیری سیستم جامع ملی نیکوکاری تمامی کمک‌های نقدی و غیر نقدی دریافتی از خیران تا پایان مرحله پرداخت این کمک‌ها بر اساس نیاز ضروری خانوار‌های نیازمند، از طریق این سامانه کنترل و در اسرع وقت به دست نیازمندان محله می‌رسد.
 
وی گفت: مراکز نیکوکاری مسجد امام سجاد (ع) فریدونکنار، سید الشهدای ساری و مهدیه امیر کلا بابل از جمله مراکزی بودند که بیشترین کمک‌های مردمی را جمع آوری و خدمات مطلوبی با همکاری کمیته امداد استان به نیازمندان داشتند.
 
امینی افزود:برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش آموزان، نوعروسان، خانواده‌های نیازمند، توزیع سبد غذایی، اعزام نیازمندان به مشهد و کربلا، کمک در بخش عمران و ساختمان، اکرام ایتام، معیشت، ایجاد اشتغال خرد و مشاغل خانگی و پرداخت کمک هزینه‌های درمانی و بهداشتی ازجمله فعالیت‌های مراکز نیکوکاری مازندران است.
 
وی با اشاره به ارائه دوره‌های آموزشی این مراکز به نیازمندان اظهار کرد: مرکز نیکوکاری سفیر مهربانی در بابل و مرکز نیکوکاری قمر بنی هاشم در آمل به طور ویژه دوره‌های آموزشی مانند مهارت‌های زندگی، مهارت‌های شغلی و کسب وکار، مهارت‌های علمی و اخلاقی را برای نیازمندان برگزار کردند.
 
رئیس اداره هماهنگی موسسات خیریه و تشکل‌های نیکوکاری مازندران گفت: تلاش می‌کنیم تا در سال جاری بتوانیم ۳۰۰مرکز نیکوکاری را در سطح محلات شهری و روستا‌های پرجمعیت به صورت عمومی و در بین تجّار، صاحبان سرمایه و کسب و کار موفق به صورت صنفی و تخصصی ایجاد کنیم.
 
امینی گفت: بازنشستگان، پیشکسوتان عرصه ورزش، بازاریان، تجّار، پزشکان، هیات امنای مساجد و هیات‌های مذهبی، بزرگان و معتمدان محلات در صورت تمایل و توان لازم می‌توانند نسبت به دریافت مجوز برای ایجاد مراکز نیکوکاری به ادارات کمیته امداد شهرستان‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/آ
 

۱۷میلیارد تومانی مازندرانی‌ها به مراکز نیکوکاری کمک کردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.