سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس منابع طبیعی دامغان:

گل محمدی در ۲۰ هکتار اراضی تویه دروار کشت شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: ۲۰ هکتار از اراضی منطقه تویه دروار این شهرستان، با مشارکت تعاونی‌های مردمی حوضه آبخیز اگره زیر پوشش گل محمدی رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی اکبر عباسی راد رئیس منابع طبیعی دامغان از آغاز عملیات کاشت گل محمدی با مشارکت شرکت تعاونی‌های مردمی حوضه آبخیز اگره خبر داد و گفت: برای انجام این طرح ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۷ هزینه شده است.

وی افزود: برای زیر کشت بردن ۲۰ هکتار از اراضی، نیاز به کاشت ۶ هزار اصله گل محمدی است که این نهال‌ها توسط اداره منابع طبیعی خریداری و در اختیار شرکت قرار گرفته است.

عباسی راد ادامه داد: در این عملیات مشارکتی، اداره منابع طبیعی تعهد تهیه نهال‌های گل محمدی و شرکت کشت و صنعت تویه دروار تعهد انجام عملیات کشت، آبیاری، حفاظت و نگهداری را برعهده گرفته است.

وی اظهار داشت: از بهمن ماه ۹۷ تا کنون چهار هزار اصله گل محمدی در اراضی امیریه و پنج هکتار باغ گل محمدی به یاد شهیدان در اردوگاه قدس دامغان ایجاد شد.

عباسی راد اضافه کرد: در چهار سال اخیر حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دامغان با مشارکت منابع طبیعی زیرکشت گل محمدی رفته است.

وی افزود: بیشترین کشت گل محمدی در شهرستان دامغان مربوط به شهر‌های امیریه، دیباج و منطقه تویه دروار بخش امیرآباد است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه، گل محمدی به عنوان یکی از محصولات کشاورزی مهم در شهرستان دامغان است که مصرف خوراکی و دارویی دارد.

انتهای پیام / گ

کشت گل محمدی در ۲۰ هکتار اراضی تویه دروار

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.