سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنش‌های تجاری واشنگتن و پکن به اوج خود رسید؛

انتشار یک آهنگ ضدآمریکایی پرطرفدار در رسانه‌های اجتماعی چین

به دنبال افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین، یک آهنگ ضدآمریکایی به نام «جنگ تجاری» در شبکه‌های اجتماعی این کشور منتشر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی افزایش تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن یک آهنگ ضد آمریکایی با عنوان «جنگ تجاری» به سرعت در شبکه‌های اجتماعی چین منتشر شد.

پایگاه خبری هیل گزارش داد آهنگ ضدآمریکایی «جنگ تجاری» در شبکه اجتماعی وی چت، بزرگترین شبکه اجتماعی در چین با بیش از ۱۰۰ هزار بازدیدکننده، منتشر شده است. بنا به گزارش هیل، این آهنگ ضد آمریکایی به این صورت آغاز می‌شود: جنگ تجاری! جنگ تجاری! از چالش ظالمانه نترس! از چالش ظالمانه نترس! جنگ تجاری در حال وقوع در سرتاسر اقیانوس آرام است.

در گزارش هیل آمده است در بخشی از این آهنگ گفته می‌شود «اگر مجرم می‌خواهد مبارزه کند، ما او را به سختی شکست می‌دهیم». هیل یادآور شد انتشار این آهنگ در شبکه‌های اجتماعی، که در واقع برگرفته از یک ملودی ضد ژاپنی مربوط به یک فیلم چینی «تونل جنگ» است، حاکی از افزایش احساسات ضد آمریکایی در این کشور است. سازنده این آهنگ در گفتگو با بلومبرگ گفت این آهنگ بر اساس آهنگ فیلم تونل جنگ انتخاب شد، زیرا یادآور شرایط مشابهی است که چین امروز با آن روبرو است.

در حالی که آمریکا تلاش می‌کند تا چین را به سمت شرایط مورد نظر خود سوق دهد، پکن درخواست‌های نامتعارف واشنگتن را رد کرده است. تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین به حدی رسیده است که مذاکرات تجاری اخیر دو کشور بی نتیجه ماند و هیئت تجاری چین چندی پیش ۲ ساعت پس از ورود به واشنگتن، پایتخت آمریکا را ترک کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم بار‌ها در حساب توییتر خود چین را تهدید کرد در صورتی که به یک توافق تجاری با آمریکا دست نیابند، پکن به شدت آسیب خواهد دید. وی حتی مدعی شد چین نباید برای این کار آمریکا تلافی کند؛ زیرا به قدر کافی در سال‌های گذشته از آمریکا سود بدست آورده است.

شایان ذکر است، هفته گذشته، شرکت هواوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفتند. وزارت بازرگانی آمریکا ادعا کرد مبنایی منطقی دارد که معتقد است هواوی درگیر فعالیت‌هایی شده که مغایر با امنیت ملی آمریکاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۰:۴۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
به ملت بزگ چین پیشنهاد میشود که مصرانه از دولت خود بخواهند که تمام سعی خود را مضاعف کند تا جاده راه ابریشم را احیا کند و با تمام کشورهای مسیر این راه تبادلات تجاری و اقتصادی و پولی را بسرعت اجرائی کند اگر چنین شود تمام این کشورها یعنی از شرقی ترین تا قاره سبز اروپا و غرب آسیا در یک اتحاد تجاری و اقتصادی پویا بهم متصل خواهند شد و با تاسیس یک صندوق ذخیره ارزی با سرمایه ذخائر طلای تمام این کشورها بر روی هم در این صندوق و بانک مرکزی مشترک با گردش پولی واحد و...... آمریکا و "دلار آمریکا" را وادار به کرنش اقتصادی وسیاسی کنید....................................
ناشناس
۱۳:۵۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
خوب اونوقت چین نمیشه امریکای دوم؟
فراموش نکن صهیونیستا بوی پولو از چین شنیدن همشون دارن میرن اونطرف.پس ما باید مراقب باشیم