سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش چشمگیر قیمت خودرو در راه است؟

بازار خودرو‌های وارداتی تکان می‌خورد؛ این انتظاری است که در حال حاضر فضای خودرویی کشور از مصوبه‌ای انتظار دارند که در روز‌های گذشته مجلس با آن موافقت کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همه هیاهو‌ها با یک خبر ایجاد شد و یک‌شبه کلی سروصدا به راه انداخت؛ واردات خودرو‌های تمام برقی و تمام هیبریدی آزاد شد. با منتشر شدن این خبر، آن‌قدر سر و صدایی در بازار خودرو به وجود آمد که حتی در یکی دو روز بازار رو به کاهش قیمت خودرو را شاهد بودیم.

این در حالی است که در حال حاضر واردات هر کالایی در داخل کشور که امکان تولید دارد، ممنوع است و خودرو نیز در زمره این کالا‌ها قرار دارد. چندی پیش مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات اعلام کرد که به هیچ عنوان واردات خودرو در سال ۹۸ در دستور کار قرار ندارد.

آن‌طور که روند قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد، خودرو‌های وارداتی به حدی افزایش قیمت داشته‌اند که قیمت‌هایی نزدیک به قیمت خانه پیدا کرده‌اند و اغلب با قیمت‌هایی میلیاردی در بازار به فروش می‌رسند. این در شرایطی است که عده‌ای از دلالان با ایجاد انتظار تورمی در این بازار، باعث شدند که قیمت‌ها روز به روز بالا رود.


بیشتر بخوانید: ماجرای گرانفروشی ۴ خودروساز چیست؟


دقیقا در مجلس چه تصویب شد؟

اما نمایندگان مجلس در نشست علنی یک‌شنبه، ۲۹ اردیبهشت امسال در جریان بررسی طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو، با ماده ۴ این طرح موافقت کردند. در ماده (۴) آمده است: واردات خودرو‌های سواری تمام برقی – بنزینی (تمام هیبریدی) تا زمان تولید آن‌ها در داخل از پرداخت حقوق ورودی معاف است. دولت موظف است زمینه تولید داخل خودرو‌های مذکور را ظرف مدت پنج سال فراهم کند. هزینه‌های مالی ناشی از اجرای این ماده از محل درآمد‌های ناشی از اجرای حکم تبصره ذیل ماده (۳) این قانون تامین می‌شود.

کاهش چشم‌گیر قیمت خودرو در راه است؟

مجلسی‌ها اعتقاد دارند که این مصوبه کمک زیادی به کنترل بازار خودرو می‌کند و به زودی شاهد کاهش چشم‌گیر قیمت خودرو خواهیم بود. بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی می‌گوید: خوشبختانه با وجود لابی و ارتباطات قوی خودروسازان، کلیات طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس به تصویب رسید. البته ما خواستار برگشت به طرح اولیه براساس آیین‌نامه بودیم، اما این درخواست پذیرفته نشد و با توجه به تغییراتی که در محتوای طرح رخ داده بود، ناچار بودیم این طرح را مجددا به کمیسیون برگردانیم.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ متذکر می‌شود: یکی از پیشنهادات دیگر ما در این طرح با توجه به مشکلات آلایندگی و زیست‌محیطی خصوصا در کلان شهر‌ها این بوده که از واردات خودرو‌های هیبریدی حمایت شود و تعرفه واردات این خودرو‌ها مشابه سال گذشته باشد.

وی همچنین با اشاره به معاف شدن خودرو‌های هیبریدی و تمام برقی از عوارض واردات براساس مصوبه مجلس تاکید می‌کند: این امر به ترغیب مردم برای مصرف این نوع خودرو‌ها کمک کند و باعث کاهش قیمت آن‌ها، رقابت‌پذیر کردن بازار، کاهش آلودگی و کاهش قیمت‌ها می‌شود و بازار را از حالت انحصاری بیرون می‌آورد.

محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس نیز تصریح می‌کند: با مصوبه نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، واردات خودرو‌های سواری هیبریدی و برقی به مدت پنج سال بدون هیچ‌گونه پرداخت حقوق ورودی به کشور آزاد شد که این مصوبه مجلس باعث کاهش چشمگیر قیمت خودرو‌های بنزینی در بازار خواهد شد.

به گفته وی، به طور حتم آزاد شدن واردات خودرو‌های هیبریدی بدون پرداخت عوارض به کشور باعث کاهش قیمت خودرو‌های موجود در بازار خواهد شد. به عنوان مثال، اگر قیمت یک دستگاه خودروی تویوتا کمری هیبریدی وارداتی در بازار ۲۰۰ میلیون تومان شود، دیگر تقاضایی برای خودروی سمند و ساندرو ۲۰۰ میلیونی در بازار وجود نخواهد داشت، بنابراین واردات خودرو‌های هیبریدی بدون پرداخت عوارض گمرکی به کشور باعث افت شدید قیمت خودرو در بازار خواهد شد، به همین جهت مردم منتظر کاهش چشمگیر قیمت خودرو در بازار باشند.

واردات خودرو‌های هیبرید همچنان ممنوع است

این در شرایطی است که مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌نکه واردات خودرو‌های هیبریدی همچنان ممنوع است، می‌گوید: متناسب با سیاست‌های تجاری کشور برنامه‌ریزی و عمل می‌کنیم.

سید مهدی نیازی در خصوص واردات خودرو‌های هیبریدی عنوان می‌کند: معافیت حقوق ورودی خودرو‌های هیبریدی به منزله مجاز بودن واردات نیست، ضمن اینکه طرح باید در مجلس تصویب و پس از تایید شورای نگهبان در قالب قانون ابلاغ شود. بعد از ابلاغ قانون و بر اساس احکام آن، متناسب با سیاست‌های تجاری کشور برنامه ریزی و عمل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ برای واردات خودرو برنامه‌ای نداریم، می‌افزاید: در شرایط فعلی و محدودیت‌های ارزی، کالا‌های اساسی، مواد اولیه و واسطه‌ای بخش تولید در اولویت واردات قرار دارند و واردات کالا‌های مصرفی در اولویت نیست.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات تصریح می‌کند: واردات خودرو در سال ۹۷ به دلیل ارزبری بالا و مدیریت تقاضا در شرایط ارزی کشور متوقف شد و این تصمیم همچنان ادامه دارد.

مجلس نمی‌تواند بازار آشفته خودرو را سامان دهد

نکته‌ای که در این میان مطرح است، این‌که آیا با این مصوبه مجلس باید منتظر کاهش قیمت خودرو‌ها باشیم؟ برخی کارشناسان خودرویی معتقدند که این مصوبه دارای ابهامات بسیاری است و در عمل یا اصلا به مرحله اجرا نرسد و یا اگر هم برسد، اتفاق خاصی در بازار نیفتد. یک کارشناس خودرویی با اشاره به مصوبات اخیر مجلس با محوریت ساماندهی بازار خودرو می‌گوید: این مصوبات هیچ‌کدام قابلیت اجرایی و منطقی ندارند.

فربد زاوه معتقد است: در حالی که نمایندگان مجلس باید به فکر حل مشکلات کلان کشور در زمینه مدیریت پولی و سیاست‌های بانکی باشند، با مصوبات نادرست درباره صنعت خودرو، تنها مشکلات این حوزه را افزایش می‌دهند.

وی تاکید می‌کند: مصوبات مجلس درباره ساماندهی بازار خودرو، همگی غیرتخصصی و غیرکارشناسی هستند و مشکل این حوزه را حل نخواهند کرد.

زاوه با اشاره به مصوبه واردات خودرو‌های هیبریدی نیز می‌گوید: گویا مجلسی‌ها فقط به‌دنبال حل مشکل تعداد معدودی لکسوس‌سوار هستند، چون این مصوبه هیچ دردی از اکثریت جامعه را درمان نخواهد کرد.

وی خواستار توجه جدی نمایندگان به اصلاح مشکلات کلان اقتصادی کشور شد و تصریح می‌کند: حل مشکلات موجود در شبکه بانکی، توزیع نقدینگی، اجرای سیاست‌هایی با محوریت رونق‌بخشی به جریان تولید، حل مشکلات تامین ارز و تسهیل امور اداری در کسب‌وکار‌ها مهم‌ترین مسائلی است که مجلس باید به آن بپردازد.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

سقوط قیمت خودرو در راه است؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۹
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۲۳:۱۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
قیمت رو به افزایش. قیمت رو به کاهش. اینا همه دست خودشون هست والاغیر..
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
مامردم ایران خودمان مقصرهستیم اقانخریدیک ماه دوماه مگرچی میشه مامردم ایران متعدنیستیم پس حق ماهستش
ناشناس
۰۲:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
باشه حتما
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
خدایا اینا چی میگن
فرزاد
۰۰:۳۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
گرونی ازخودایرانخودروسایپا خودشون گرون میکنن کسی صدای مارانمیشنوه
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
فقط ماشینهایه منطقه ازاد رو ازادکنند ببین کسی پرایدوپژو میخره
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
عااااالی
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
انگار پراپد شد 22ملیون
اقا صمد
۰۰:۰۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام
دوستان بحث بحث یک سوم شدن ارزش پول ملی است کالاها گران نشده ارزش پول کاهش یافته انهم ۳.۲۷ هرچیزی که قبل از گرونیها یعنی سال ۹۶ هست قیمتش را در ۳.۲۷ ضرب کنید قیمت جدیدش هست این همه هم باهم بحث نکنیم پراید ۲۰ بوده میشه ۶۰ اینکه دیگه این همه جرو بحث نداره,,
reza
۲۳:۱۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
پرایدی که ده میلیون نمیارزه بشه شست میلیون
چهارتا سودجود پیدا بشه کافیه که قیمتها سر به فلک بکشه
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
حالا که ارزش پول ۳.۲۷ درصد کاهش یافته پس چرا حقوق کارگران بدبخت اضاف نمیشه گارگری که حقوقش در ماه یک میلیون و پانصد هزار تومانه پس چرا نمی کننش پنج میلیون یعنی فقط برای شماها ارزش پول کاهش یافته اما کارگر بدبخت بره بمیره فقط از جیب فقرا مایه نزارید چنتا امثال شما بازارو خراب می کنند
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
شما ارزون کن ما نمی خریم
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
این یخ ترفند تا مردم رو بيارن به فروش...
سرتون کلاه نره
میثم احمدی
۲۲:۱۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
یکی بگه بالاخره قراره قیمتا بیاد پایین یا نه؟تو مملکت ما جوری شده که نخریم گرون میشه؛بخریم قیمتا میاد پائین ضرر میکنیم
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
ای کاش یه روزی بشه ماها بفهمیم . واقعا هر کی خریده ساده است
Saeed
۲۱:۲۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
از وقتی شروع شد به گرون شدن بازار خودرو راکد شد.یعنی ملت دست از خرید کشیدن .ولی باز هم تو این بازار که خرید و فروش هفتاد درصد افت کرده بود شاهد بالا رفتن ساعتی بودیم.این یعنی یه عده هستن که کنترل کامل روی قیمتها دارن و دولت نه زورش بهشون میرسه نه حتی اراده ای برای دخالت در این صنعت داره..
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
همه این گرونی ها زیر سر دولتی ها هستند.
میلاد
۲۰:۵۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
من مخالف افزایش قیمت ها هستم ولی اگه دقت کنی از پارسال تا حالا هی میگن "نخرید ارزون میشه." چند ماه شد!؟ دیگه کم کم یا با پای پیاده رفتن بیرون یا با خرید خودرو با قیمت واقعی عادت کنیم
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
خودروهای بیکیفیت میسازن قیمتشو با میل شخصی بالا میبرند این کجاش اجرای قانون است
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
حتما خودروی 40 میلیونی که 40 تومنش هم گرون بود شده 100 میلیون میخاد بشه 99 میلیون. خخخخخخ
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
همش الکی
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام..
همه این گرونیا مقصرش خود مردم هستند.برای مردم عادی شده تا یه چیزی قیمتش گرون میشه برخلاف کشورهای غربی بد تر میریم و هجوم میبریم واسه خریدن اون جنس .. آی مبادا تموم شه و بما نرسه...متاسفم
در این بین یه عده هم هستند که خدا ازشون نگذره.دنبال پر کردن جیبهای خودشونن و انسانیت واسشون مهم نیست .من نمیدونم اینهمه حرص پول دارن ..کجا میخوان ببرن

لعنت خدا بر کسانیکه که این بلا هارو سر مردم میارن..
آخه پرایدی که بخدا ۱۰ میلیون هم زیادیشه باید ۴۰ میلیون بابتش پول داد...لعنت
سعید گراوند
۱۹:۴۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
50 میلیون اون هم واسه یه پراید واقعا زیاده به نظر من با اینکه دلار الان 13000 تومان شده قیمت پراید نباید بیشتر از 15 میلیون باشه چون بیشتر از این هم نمی ارزه .کاش مسولین به جای تولیذ خودرو پراید همون پیکان خودمون رو تولید کنند بهتره
yazdan
۱۹:۴۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
اگرم ازاد بشه که لابیها و رانت خواران خودروسازان نمیگذارند
حبیب اله صادقی
۱۹:۱۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
کاش این سیل ها پارکینگ های ایران خودرو وسایپا رو میبرد
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
هیچ چیزی دربازار تغییر قیمت نداشته واین تغییر قیمت فقط دراخبار هست
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
اگه گران خریدن خودرو باعث اشتغالزایی و تولید بشه خب این چیز بدی نیست ولی اگه باعث رانت و سوداگری بشه نه
4050
۱۸:۵۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
سقوط قیمتها بطور بی سابقه در راه است.
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
ازادسازی خودرو به هیچ وجه انجام نخواهد شد .چون دولت هیچ موقع از سودخودش نمیگذرد
علی
۱۸:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
نگران نباشید همین هیبریدها نیومده چند برابر قیمت خرید فروخته میشن ساختار غلطه
عمار
۱۸:۳۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
خودروهای داخلی در حال حاظر یکی 50/000/000 میلیون تومانش بی انصافی و الکی گران است نصبت به کیفیت و استاندارد و آبشنهاشون که ضعیف هستند و یا اصلا کیفیت ندارند و دائم از روز اول خرید جامون توی تعمیرگاه ها هست و هرچی کار کنیم باید خرج قطعات و تعمیراتش کنیم و نصبت با خودروهای بین المللی با کیفیت و استاندارد و فول آبشن و ارزان و دیر خراب شو . قیمتهای خودروهای داخلی قیمت عادلانه متناسب با کیفیت و استاندارد جهانی تبدیل بشوند یعنی همون 50/000/000 میلیون تومان اضافی رو کاهشش و کیفیتهاشو ببرید بالا از هر لحاظ برسونیتش در سطح استانداردهای خودرو سازان بین المللی انشاءالله بعدش ملت فهیم و خردمند مستضعفین هم مشتری میشن والسلام و صلوات التماس دعا .
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
مطمئن باشیدد موقع گران شدن صد میلیون میکشه بالا موقع ارزان شدن که اتیش میزنن به مالشون ده هزارتومان ارزان میشه ما که باید صد سال کار کنیم یه پراید بگیریم ان هم شاید
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
چاره كار فقط نخريدنه. مردم ايران همكاري كنند نخرند مشكل حل ميشه
میلاد
۲۰:۵۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
من مخالف افزایش قیمت ها هستم ولی اگه دقت کنی از پارسال تا حالا هی میگن "نخرید ارزون میشه." چند ماه شد!؟ دیگه کم کم یا با پای پیاده رفتن بیرون یا با خرید خودرو با قیمت واقعی عادت کنیم
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
عوارض واردات خودرو هیچ فرقی به حال مردم نمیکنه چون سکش میره جیب مبارک وارد کننده
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
عوارض واردات خودروحذف بشه هیچ فرقی به حال مردم نمیکنه
محمد
۱۷:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
تا حالا چند بار تو عمرتون دیدین ک ماشین گرون بشه بعد برگرده قیمت قبلش؟؟

ماشین های الانم ک قیمتش بالا کیفیتش پایین
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
حالا سایپا هم نیاد و پراید برقی تولید کنه!!!!!!!!!!!
طهماسب بختیاری
۱۷:۳۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
پس از این به بعد میشه خودرو برقی و هیبریدی رو با تعرفه صفر آورد خوب دست مجلسیان درد نکنه لا اقل تو این زمینه بفکر جان مردم بودند.
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
کدوم مردم ،این خودرو هارو مردم عادی که نمیتونن بخرن پرایدو بزور میخرن
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
این گرونیا زیر سر خود خودرو سازا با حمایت چنتا آقازادس .مشخصه واردات آزاد نمیشه تاوقتی چنتا آدم دولتی واسه منافع خودشون جلوشو میگیرن
کیوان
۱۷:۱۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
خودرو سازی ایران تحت نظر و رانت مستقیم مجلس است و هیچوقت اوضاع خوب نمیشه
سید نبی اله جلالی
۱۶:۵۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام متاسفانه هر صنف در ایران جزیره ای شده .یعنی هرکدام دارای باند و باند بازی هستند .هرکدام سعی دارند گوی سبقت در گرانی را از همدیگر بربایند .تا تمام این صنوف از این وضع خلاص نشود .امیدی به ارزانی نیست .با تشکر فراوان.
همت مردمی
۱۶:۵۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
بسم الله الرحمن الرحیم همگی پای در عرصه جهاد نهید که خدا یاریتان دهد از دقایقی پیش پویش ملی نه به خرید گرانی و استفاده بهینه اغاز گردید که با لطف خداوند این پویش جهت رفاه خودمان پیش خواهد رفت
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
فقط با نخریدن خودرو قیمتها پایین میاد.لطف کنین فعلا خرید نکنین
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
مگه داخل ایران خودرو ساخته میشه؟
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
روشون نشد بگن فرعون گفتند خودرو
م
۰۷:۲۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
ماشینهای بی کیفیت
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
اره بابا همهشون مفتیه ما مردم بلد نیستیم از کجا خرید کنیم
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
وقتی شرکت های خودروساز فقط به فکر سود کلان خودشون هستند باید واردات هر نوع خودرو آزاد بشه تا اینقدر به مردم فشار نیاد
علی
۱۶:۵۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
باکدوم ارز؟
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
اگه مردم نخرن کاهش چشمگیر که چه عرض کنم قیمتا بیش از حد میاد پایین.به همدیگه رحم کنیم و نخریم
جواد
۱۵:۴۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
چی میگی؟کو گوش شنوا من بودم واردات خودرو ازاد میکردم تاکی انحصار
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
خودت چی میگی؟؟؟
م
۱۴:۴۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
قیمت خودرو و کیفیت ان اصلاح گردد.
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
باشد
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
چشم
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
ایرانیان تو گرون خریدن تو دنیا اولاند فقط شعار خوب میدند و عمل نمی کنند
رضایی
۱۴:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
هشتگ نه به خرید و فروش خودروی ایرانی راه بیندازید. نه کارکرده نه صفر
مهدی
۱۳:۴۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
آقا مگه برای کم شدن آلودگی هوا و سلامتی مردم اینقدر هزینه نمی کنن پس چرا جلوی واردات خودروی برقی را با تعرفه پایین آزاد نمیکنن
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
بدون تعرفه
مانی متوفّی
۱۵:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
پس چرا جلوی واردات خودروی برقی را با تعرفه پایین آزاد نمیکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! خودت معنای این جملتو فهمیدی خداییش؟؟
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
احسنت
نوید
۱۳:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
چرا هیچ کس به فکر مردم نیست؟ قیمت خودرو رو آزاد کردید چه شد؟ چرا همه ی استرس ها واسه مردمه یکمم بازارو از انحصار درارید خودروسازا هم استرس تحمل کنند بلکه یه تکونی به خودشون بدن.
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
مردم در انتخابهايتان تفکر کنيد
مهدی
۱۳:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
کجاش گرونه پراید با بنز مساوی از هر امکاناتی حرکت میکنه پای پای هم
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
بله کاهش چشمگیر در راهه اگه یه تاب تو بازار بخورید میبینید.چون تولید ایران خودرو و سایپا افزایش یافته و هر روز دارن عرضه میکنن. تا یکی دو هفته آینده خریداری پیدا نمیشه
بشیر خداکرم
۱۳:۱۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
حقوق عملیاتی ها نرفت بالا
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
شتر در خواب بیند پنبه دانه .
ارزونی دیگه مرد
پراید 25میلیون گران شده دریک سال حالا یکی دومیلیون بالا پایین میشه میگن ارزون شده
علی
۱۶:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
تازمانیکه قطعه سازان داخلی نتونند اون قطعات وارداتی رو تولیدکنند قیمت تکون نمیخوره
علی
۱۲:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
باورکنید من نوشته بودم برای جک کرمان موتور ولی موقع که قیمت ها راکشیدن بالا انصراف دادم الآن هم پشیمان نیستم جون واقعا مفت نمی ارزند ،چرا آدم پولشو حرام این جنس های چینی تمسخرآمیز کنه،
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
اقا من پارسال برج ۲طلا فروختم توارزونی گذاشتم بانک وام گرفتم تا وامم درومد ماشین سه برابرشد‌.هرکاریم کردم نتونستم بخرم .ماشین ازنون شبم واسم واجبتره.درصورتی اگه طلا نفروخته بودم‌ حداقل ازاونجا ضررنمیکردم‌.اصلان رو هیچی نمیشه حساب کرد.اقا تورو خدا نخرید شاید ارزون بشه.طرف یه پراید خریده ۲۲ملیون الان گذاشته ۵۰ ملیون خیلیم خوشحاله.
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
خدا حق ملت رو از جون خودروسازها و باعث و بانی گرونیا بگیره.ما که راضی نیستیم خون ملت رو کردین تو شیشه.
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
الهی آمین
انوشیروان شمس
۱۲:۲۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
اگه فردی ماهی 2000000 میلیون تومن حقوق بگیرد واین حقوق دریافتی رو فقط پس انداز کند 45 ماه طول میکشد که یک خودروی سمند بخرد درحالی درکشورهای دیگر با شش ماه کار بهترین ماشین خریداری میکند
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
خدایاچنان کن سرانجام کار
توخشنودباشی ومارستگار.
یعنی میشه
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
با توکل بخدا و اراده ی قوی همه ی مردم انشالله حتما میشه
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
البته خیلی خوب است که خودرو پایین بیاید اما نکته مهم این است که چند بوده و چند خواهد شد و حتی در سال ۹۵ هم باز گران بود و نکته مهم تر آنکه چرا برای مسکن کاری نمیکنید آیا مردم باید تو خودرو زندگی کننن آیا مسکن یک نوع حجاب خانواده نیست چرا مسؤلان به این حجاب خانواده حساس نیستن آیا میدانید جوانان بخاطر فشار مسکن که روی خانواده و پدر خانواده است دارن بخاطر فشار پدر از خانه فراری میشوند یکیش پسر من چرا برای مسکن کاری نمیکنید بخاطر گرانی از محلهای خود داریم کوچ میکنیم به خانه‌ای کوچک و کثیف در جنوب تهران چنان خانه گران شده که دیگه جایی نداریم زندگی کنیم به کجا این ظلم را بگویم خسته شدیم مگه مسکن تحریم هستیم مگه کم زمین هست آیا وظیفه دولت نیست که حداقل‌ها را برای مردم فراهم کنند
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
دست خودشونه بابا خودشون گرون میکنه
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
همه دنبال پول حروم هستن
محمدیان
۱۱:۳۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
باید یا دولت واردات خودروی خارجی بدون تعرفه گمرکی را آزاد نماید
حمید1
۱۱:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
کار را از ریشه درمان کنید سوداین کار فقط توجیب دلال میره مثل همون ارزهای دولتی که عاقبتشون در نظر شریفتان هست
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
گرانی ها دست خودتان است.ده میلیون گران میشه بعد پانصد هزار توان میاورید پایین میگویید آمد پایین
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
از خودروسازان داخلی و عواملشان متشکریم که اجحاف را تا حداکثر توان خود عملیاتی کردند که پروژه سقوطشان زودتر کلید بخورد!!!!
با این حساب پس از پایین آمدن قیمتها
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
آقایان ازخداشونه قیمتها همینطوری بمونه!
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
نخرید ضرر نکنید پول زحمت کشیدن را در جوی آب بریزید صبر کنید تا قیمت‌ها پایین بیاد
ایرانی
۱۱:۲۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
مردم توان خرید همین ماشینای بی کیفیت رو ندارن اونوقت میتونن مشینای برقی و هیبریدی وارداتی روبخرن
سید حسین کاظم پور
۱۱:۱۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
معافیت خودرو هیبریدی هیچگونه تاثیری بر کاهش قیمت خودروهای (سواری عمومی) نظیر سمند و پراید و پژو نخواهد داشت
و تنها راه کاهش قیمت خودرو و اصلاح و به روز شدن فناوری های خودروسازان داخلی (بنجل سازان) فقط و فقط کاهش تعرفه به زیر 7 درصد است
و سازمان حمایت و شورای رقابت هیچگونه درمانی برای بازار انحصاری که در اختیار خودرو سازان هست نمی باشد تنها راه فقط و فقط کاهش تعرفه به زیر 7 درصد
حمیدرضا
۱۱:۱۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
واقعا ضایع کردید بازارو همه چیز رو مردم توان خرید ندارند به خدا رحم کنید به این شکل باشه مردم زیر فشارزندگی له میشوند
کیوان
۱۷:۱۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
له شدن رفته
هموطن
۱۰:۵۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
انگار هم بدتون نمیاد قیمت ها پایین نیاد!!
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
این یعنی خودروسازان حتی توان رقابت در شرایط یک به صد رو هم ندارند.
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
سودشون در این و ضرر ملت در آن
yas
۱۰:۵۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
مدیریت
حمید
۱۰:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
اره اره ارزون شد
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
یعنی سایپا و ایران خودرو اجازه میدن بازارشون رو خراب کنید؟ بعید میدونم!
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
از علی ع اموز اخلاص عمل .
هر کس این را پیشه خود قرار دهد همم در این دنیا و هم در اخرت عاقبت به خیر میشود
والسلام
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
من اميدي ندارم
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
مدت هاست مردم عادی امیدی ندارند
من 20 سال است کارمند رسمی دولت با مدرک فوق لیسانسم فعلا پی کی از خود ندارم ولی یک کارگر افغانی با 3 سال کارگری در افغانستان بنز می خرد و سوار می شود
عطا
۱۰:۳۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
ملت عزیز همانطور که در تمام صحنه ها ی انقلاب یکدل و هماهنگ بودید در مبارزه با خودورسازان و طرفدار رانتخواری و خیانت به مردم "خودرو نخرید "تا زیر باران سالهای متمادی بزنگند و کمپین و هشتک های راه بیندازید تا مبارزه ای جدی و انقلابی همچون اوان انقلاب برای آنان رقم بزنیم تا ناچار به کاهش قیمت 60 الی 70 درصد شوند و قیمت به یکسال پیش برگردد.
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
کسي که خودرو بخره با ظلم کنندگان با مردم همدست هست
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
پرايد بايد بشه 1000تومن بيشتر هم نمي ارزه
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
خير در راه نيست تا زماني که واردات آزاد نشه محاله
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
نه خير در راه نيست بيخود اميدوار نباشيد
محمد
۱۰:۱۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
یکی به من بگه، خودرو "تمام هیبریدی" یعنی چی؟؟؟
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
تاحاشیه امنی که برای خودروسازان وجود دارداینها خون مردم رو تو شیشه می کنند ومجلسی ها فقط نظاره گر.
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه کسی به فکر حل فشارها ی اقتصادی که برمردم وارد می شود نیست وهمه به فکرحمایت از دلال ها هستند
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
در هر صورت اگر خودراسازان در بازار یکه تازی کنند و رقیبی نداشته باشند هر که بخواهند قیمت گذاری میکنند و اغلب کسانی که از خودروهای داخل استفاده میکنند اقشار متوسط جامعه هستند که با این قیمتها این فرصت را هم از دست دادند من خودم میخواستم وام بگیرم و خودروی پنجاه میلیونی بگیرم ولی خدا کمک کرد و ماشینم خودش پنجاه میلیونی شد.
سناتور
۱۰:۰۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
مطمئن باشید در مورد کاهش چشمگیر قیمت خودرو اتفاقی نخواهد افتاد چون که مافیای صنعت خودرو نفوذ بالایی دارند
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
امان از اين خودروسازها اماننننننننننننننن
saeid
۱۰:۰۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
با واردات خودرو و آن هم با تعرفه 4 درصد خودروی داخلی چنان مانند اسب وحشی که رام میشود آرام به جای واقعی خود بر میگردد که تا به حال ندیده اید
باران
۰۹:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
به عنوان شهروندی که قرار نیست لکسوز سوار شود و کارمند است باطرح مجلس موافقم. و اینکه سمند هم قیمت با خانه شود درست نیست حال اینجا کارشناسان خودرو که ایراد به طرح مجلس میگیرند چطور قیمت نجومی پراید ۷ میلیونی را میخواهند توجیه کنند.؟
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
نمايندگان کي به فکر ملت بودن اين بار دوم باشه
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
اصلا مجلسیان دنبال رانت خودشانند
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
مجلس کار خودش راخوب بلد هستش .
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
مگه چيکار کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
بجاي وعده و شعار يه کم کار کنيد مردم خسته شدن
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
کاهش تعرفه واردات به صفر
رضا
۰۹:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
آقا ول کنید حمایت از این دو خودروساز دیگه بسه.میگن اون چیز که تو کشور تولید میشه وارداتش ممنوعه!آخه اگه خودرو متناسب با تقاضای بازار تولید میشید اوضاع به اینجا می کشید؟اگه میخوایید از لکسس سوارا حمایت نکنید و طبقه معمولی باید حمایت بشه واردات خودروهای کم کارکرد کوچک رو آزاد بکنید.
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
واقعا باید خجالت بکشند
هم وطن
۰۹:۳۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
کاهش با ثابت قیمت خودرو زمانی خواهد بود که خودرو سازان داخلی قیمت ها را کاهش دهند ، آقای وزیر تلاش دارد قیمت بازار را کاهش دهد که این اقدام در جای خود ستودنی اما نمی تواند ثبات داشته باشد چون خودرو سازان با عدم انجام تعهدات و افزایش غیر منطقی تولیدات خود ، افزایش قیمت خودرو را در بازار رغم زدند
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
فقط باید با کاهش تعرفه به نزدیک صفر و دادن مجوز واردات به هر فردی که عوارض عادلانه (تعرفه نزدیک به صفر) را پرداخت کند می توان این انحصار را شکست و نرخ خودرو را واقعی کرد و جلو باج خواهی مافیای خودروسازی را گرفت
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
رغم چیه؟
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
خدا کنه بیاد پایین
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
اگر کسی غیرت داشته باشد خودرو با این گرانی را نمی خرد
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
احسنت گل گفتي
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
کسانیکه میخرندمطمئناً بی غیرتند و ازما نیستند
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه میرن میخرن
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
، شخصی هست که اپتیمای 120 تومنیشو که الان شده 450 تومن رو قیمت میذاره 600 میلیون تومن ( در صورتی که اصلا نیازی به فروش نداره ) فقط میخواد ببینه که کسی هست بخره به این قیمت یا نه .....................