سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت جدید لبنیات این هفته ابلاغ می شود

باکری گفت: نرخ‌های جدید لبنیات براساس هزینه های تولید دوشنبه و حداکثر سه شنبه این هفته ابلاغ می‌شود.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش احتمالی قیمت لبنیات در بازار خبر داد و گفت: براساس افزایش هزینه‌های تولید، نرخ پیشنهادی ما نسبت به سال قبل ۱۴ درصد افزایش است. حال باید منتظر ماند و دید که سازمان حمایت چه نرخی را اعمال خواهد کرد.

وی افزود: سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، آنالیز قیمت تمام شده شیر خام و لبنیات را براساس هزینه‌های جدید تعیین و قیمت را به ستاد تنظیم بازار اعلام کرده است تا این ستاد پس از بررسی‌های نهایی نرخ‌های جدید را اعلام کند.

باکری با اشاره به اینکه افزایش قیمت محصولات لبنی به تصویب ستاد تنظیم بازار رسیده است، بیان کرد: نرخ‌های جدید لبنیات دوشنبه و حداکثر سه شنبه این هفته ابلاغ می‌شود که براساس آن کارخانه‌های لبنی می‌توانند تولیدات جدید خود را با نرخ‌های ابلاغی جدید به بازار عرضه کنند.


بیشتر بخوانید: ثبات نرخ محصولات لبنی در بازار/ صادرات بستنی از ابتدای خرداد به عراق ممنوع می شود


دبیر انجمن صنایع لبنی درباره اینکه آیا با وجود کاهش سرانه مصرف، قدرت خرید مردم در نرخ‌های جدید محصولات لبنی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: قدرت خرید مردم با تعیین نرخ برای فرآورده‌های لبنی شدنی نیست و تنها دولت باید درآمد خانوار را بر حسب هزینه‌ها افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه بنده اطلاعی از نرخ جدید شیر خام ندارم، گفت: هزینه‌های سربار تولید در بخش‌های حمل و نقل، حقوق و دستمزد و انرژی خود را نشان داده است که بدون در نظر گرفتن افزایش احتمالی نرخ شیر خام ۱۴ درصد بر روی قیمت تمام شده تاثیر گذاشته است.

باکری درباره اینکه آیا امکان افزایش نرخ شیر خام بنا به درخواست دامداران به مرز ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلو شیرخام با نرخ ۲ هزار و ۳۵۰ تومان از دامداران خریداری می‌شود و افزایش مجدد بنا به ارسال دفاتر قیمت تمام شده دامداران به سازمان حمایت اتفاق می‌افتد.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پایان تصریح کرد: اگر کالایی در بازار کشش نداشته باشد، کارخانه‌های لبنی به سبب افت فروش افزایش نرخ را در آن محصول اعمال نخواهند کرد.

انتهای پیام/

اطلاعی از میزان افزایش قیمت شیر خام ندارم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
لطفا کارشناسان و دکترها اعلام نظر نمایند که آیا اگر لبنیات هم مانند گوشت و مرغ و چیزهای دیگه از سبد غذائی مردم حذف بشه، اشکالی در سلامت مردم ایجاد میشه یا نه؟؟!!!! تا بتوانیم لبنیات را هم مثل کالاهای دیگه حذف کنیم.
عباس گودرزی
۱۰:۲۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام لطفا به مخترعین پیش نهاد بدهید وسیله ای تولید کنند که در منزل بعضی از مدیران نصب شده و آنها را زودتر از خواب بیدار کنند . چون یک هفته ای است که در بروجرد شیر از 2500 تومان به 2700 تغییر قیمت داده . تازه این می خواهد از دوشنبه یا سه شنبه تصمیم بگیرد .
محسن
۰۲:۲۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
لبنیات هر دو ماه یکبار باید افزایش قیمت داشته باشد.
عبدالله
۲۰:۲۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
قیمت لبنیات در قبل ماه رمضان حدود ۵۰ درصد افزایش داشت . پنیر ۴۰۰ گرمی ۸۰۰۰ تومان بود در ماه مبارک همان پنیر را با وزن ۲۵۰ گرم در داخل همان ظرف قبلی با همان مبلغ ۸۰۰۰ تومان . یعنی دقیقا" ۶۰ درصد افزایش .
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
وقتی قیمتها هر روز گران میشود.واقعا روتون میشه دوباره پیشنهاد گرانتر شدن میدید.خدایا نجاتمون بده.اگر از بلایای طبیعی جان سالم بدر ببریم.این گرونیا کمر که هیچی گردنمونو میشکنه .....
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
از گرانی خسته شدم
چه زمانی خبر ارزانی را خواهم شنید پارسال قیمت هارا چندبرابرکردید کافی نبود
خدایا کمک کن