سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بلاروس بررسی شد؛

توسعه همکاری تحصیلات تکمیلی میان تهران - مینسک

راهکار‌های توسعه همکاری‌ها میان تهران - مینسک در دیدار و گفت وگوی سفیر ایران در بلاروس با رئیس دانشگاه تربیت مدرس این کشور بررسی شد.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روز شنبه سفارت ایران در بلاروس، در این دیدار، طرفین با بررسی راهکار‌های توسعه همکاری در رشته‌ها و سطوح مختلف تحصیلات تکمیلی در زمینه امکان تبادل استاد و دانشجو و نیز برگزاری همایش و کنفرانس‌های علمی به صورت متقابل بحث و تبادل نظر کردند.
همچنین دو طرف با اشاره به تایید نشدن مدارک رشته‌های مختلف پزشکی در دانشگاه‌های بلاروس از ۲ سال قبل تاکنون توسط وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و درمان ایران و بلاروس، بر توسعه و تقویت مناسبات دانشگاهی در دیگر رشته‌ها و ایجاد ارتباطات بین دانشگاهی و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت علمی به صورت متقابل تاکید کردند.
«الکساندر ژوک» رئیس دانشگاه تربیت مدرس بلاروس با اذعان و توصیف جایگاه رفیع فرهنگ و زبان فارسی در جهان، به وجود مرکز ایرانشناسی در دانشکده تاریخ و ضرورت افزایش همکاری‌های بین دانشگاهی دو کشور تاکید کرد.
بخش‌های مختلف این دانشگاه با قدمت بیش از یکصد سال و به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه بلاروس توسط سفیر کشورمان و هیأت همراه مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، بلاروس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.