سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۹۷ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های ساوه انجام شد

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه گفت: ۸۹۷ هزار و ۱۲۰ قطعه جوجه ریزی ۲ ماه اول امسال در مرغداری های گوشتی این شهرستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر داوود سرمدی، رئیس شبکه دامپزشکی ساوه گفت: ۸۹۷ هزا ر و ۱۲۰ قطعه جوجه ریزی ۲ ماه اول امسال در مرغداری های گوشتی شهرستان ساوه انجام شد.

داوود سرمدی افزود: در این مدت ۵۳۰ هزار و ۸۰۰ قطعه طیور به وزن یک میلیون و ۶۴۵ هزار کیلوگرم زیر نظر کارشناسان ‌بهداشتی و ناظران شرعی دامپزشکی ساوه کشتار شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه تصریح کرد: ۲ هزار و ۸۶۰ دام سبک و سنگین نیز در ۲ ماه اول امسال به وزن ۲۵۷ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در این شهرستان کشتار شده است.

وی اظهار داشت: ۱۵۰ کیلوگرم گوشت مرغ و ۴۵ کیلوگرم گوشت قرمز غیرقابل مصرف نیز امسال با نظارت کارشناسان دامپزشکی ساوه امسال شناسایی و ضبط شده است.

دکتر سرمدی بیان کرد: در این مدت به ۱۴ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ساوه اخطار بهداشتی داده شد و ۶ متخلف نیز به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه همچنین شمار جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی شهرستان ساوه را در فروردین و اردیبهشت امسال ۸۹۷ هزار قطعه عنوان کرد و ادامه داد: میزان جوجه ریزی واحدهای ساوه در سال گذشته پنج میلیون و ۶۳۱ هزار قطعه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ۴۶ هزار و ۶۳۷ راس دام سبک و سنگین ساوه امسال علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی شدند و عملیات واکسیناسیون آنتروتوکسمی برای بیش از ۹۰ هزار راس گوسفند نیز انجام شد.

سرمدی اظهار کرد: چهار هزار و ۲۰۰ راس دام سنگین این شهرستان نیز امسال علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شدند و عملیات واکسیناسیون تیلریوز برای ۲ هزار و ۴۰۰ راس سنگین انجام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه افزود: بیش از ۵۳ هزار راس جمعیت دامی گوسفند شهرستان ساوه در ۲ ماه اول امسال واکسن آگالاکسی دریافت کردند و ۲ هزار و ۴۰۰۹ راس دام سنگین علیه بیماری شاربن علامتی ایمن سازی شدند و عملیات واکسیناسیون ۳۹ هزار راس بز و گوسفند نیز علیه بیماری آبله و واکسن پی. پی. آر برای ۱۷ هزار و ۷۰۰ راس دام سبک اجرا شد.

وی گفت: در ۲ ماه نخست امسال پنج هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری بروسلوز و ۱۷ هزار و ۹۳۰ راس دام سبک و سنگین برای مصون ماندن از ابتلا به بیماری شاربن واکسینه شدند.

سرمدی بیان کرد: ۲۴ قلاده سگ در این شهرستان نیز با هدف از میان بردن خطر انتقال بیماری هاری واکسیناسیون شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه توضیح داد: ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار قطعه طیور و ۱۴ هزار و ۵۸۱ راس دام سبک و سنگین سال گذشته در این شهرستان کشتار و در بازارهای مصرف توزیع شد.

گفتنی است، شهرستان ساوه ۲۸۵ هزار راس دام سبک و سنگین در قالب پنج واحد دامداری صنعتی و نیز واحدهای روستایی و بومی دارد که ۲۰۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۸۵ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

انتهای پیام/ت

انجام عملیات واکسیناسیون آنتروتوکسمی برای بیش از ۹۰ هزار راس گوسفند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.