سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهم‌ترین ابزار موجود رسانه‌ است

مسئول آموزش مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت:مهم‌ترین ابزار موجود رسانه است و باید از این ابزار به بهترین نحو استفاده کنیم و جشنواره تولیدات ۱۲۰ ثانیه‌ای نیز با همین هدف برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد رضا یوسفی مسئول آموزش مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان امروز در نشست خبری دومین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ۱۲۰ ثانیه‌ای اظهار داشت: همانطور که می‌دانید یکی از مسائل و واجباتی که دین مبین اسلام بیان کرده امر به معروف و نهی از منکر است، بر اساس آیات قرآن و مبانی دینی خودمان هر فرد باید تکلیف خودش را انجام دهد.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند امر به معروف واجبی فراموش شده است، از نظر روانشناسی نیز اگر به درستی تبیین کنیم آرامش جامعه در گرو همدردی و همراهی با مردم است.

مسئول آموزش مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم نگاه بدبینانه‌ای که برخی اقشار جامعه دارند که امر به معروف همراه با خشونت هست را از بین ببریم، زیرا بر اساس سخنان بزرگان دین ما باید با زبانی لین صورت گیرد، این راهبرد در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: منکرات را صرفا در حوزه حجاب نباید دید و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر بر اساس اصل نهضت مطالبه گری و قانون اساسی به وجود آمده و ۳ سال پیش به عنوان یک سازمان مردم نهاد تشکیل شده است.

یوسفی بیان کرد: در این مدت ۳ ساله تلاش شده یک سری فعالیت را با همین راهبرد دنبال کنیم، اصل هشتم مطالبه گری است و مطالبه‌گری مردم از مردم، مردم از دولتمردان و دولت از مردم از اصل هشتم قانون اساسی است.

وی گفت: اگر ما فساد اقتصادی و اجتماعی را در جامعه می‌بینیم به دلیل این است که واجب خود را فراموش کرده‌ایم، اگر با زبان لین امر به معروف کنیم خداوند کمک می‌کند، مانند راننده اسنپ که به واجب شرعی خود عمل کرد و مورد تکریم نیز قرار گرفت.

مسئول آموزش مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار داشت: در حوزه مساجد، قرارگاه مهر و امید با ۴ محور محله بدون طلاق، اعتیاد، فقر و امنیت اخلاق فعالیت می‌کند و در استان اصفهان به عنوان پایلوت حدود ۴۰ مسجد را در نظر گرفته‌ایم و فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های دیگر مجمع رهروان ایجاد قرارگاه هادیان اقتصادی است، در این مسیر همراه و همیار نیروی انتظامی و سازمان بازرسی هستیم و در حوزه رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و اطلاع رسانی به مردم برای نخستین بار در کشور هادیان اقتصادی را اجرا کرده‌ایم.

یوسفی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و آسیب‌های جدی که در جامعه داریم قرارگاه فضای مجازی با آموزش و تربیت مربی فضای مجازی تلاش کرده تا در این حوزه بهترین ثمره را داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به رشد فناوری مهم‌ترین ابزار موجود رسانه است و باید از این ابزار به بهترین نحو استفاده کنیم و این جشنواره نیز با همین هدف برگزار می‌شود، زیرا ابزار‌ها با توجه به فناوری‌های جهانی نیز باید تغییر کند.

مسئول آموزش مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان بیان کرد: همکاری خوبی را برای برگزاری جشنواره ۱۲۰ ثانیه‌ای داریم، در خدمت بسیج رسانه سپاه، صدا و سیما، فولادمبارکه، قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه، ستاد احیا و دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان هستیم.

وی گفت: قرار بر این است تا امر به معروف را در قالب هنر به تصویر کشیده و بر اساس اصل هشتم قانون اساسی به دنبال مبارزه با مفاسد اجتماعی هستیم و همراه با گام دوم انقلاب این بحث را به عنوان یک معروف دنبال می‌کنیم.

یوسفی اظهار داشت: مجموع رهروان شاید یک سازمان مردم نهاد باشد، اما به دنبال ایجاد چالش نیست و ما بر اساس قوانین جمهوری اسلامی پیش می‌رویم و قوانین جمهوری اسلامی را مبنای معروف و منکر قرار می‌دهد، در قانون دوچرخه سواری هم اگر قانون و شرع باشد مورد مخالفت ما نیست.

وی افزود: ما سازمان مردم نهادیم و نهادی دولتی نیستیم و دغدغه‌هایی در این حوزه داریم، اینکه دغدغه منکرات را مطرح نکنیم حرف درستی است، نباید عمل بد را رسانه‌ای کنیم و نکته دیگری که باید مطرح کنیم این است که باید از راه‌های مختلف استفاده کرده و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

مسئول آموزش مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان خاطرنشان کرد: ما معتقد به برخورد سخت نیستیم و باید با نرمی و زبانی آرام مردم را امر به معروف و نهی از منکر کنیم، سلامت جامعه اولویت نخست ماست.

وی تصریح کرد: مجمع وام دار هیچ جریان سیاسی نیست و کمک مالی هیچ جریان سیاسی را پشت سر خود ندارد و قرار بر این بود تا منابع مالی نیز مردمی باشد و خیران داوطلبانه مبلغی را کمک می‌کنند و به دنبال جناح بندی در این مجمع نیستیم.


انتهای پیام/م

 

نشست خبری دومین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ۱۲۰ ثانیه‌ای

برچسب ها: احکام شرعی ، رسانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.