سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعلام طرح تابستانه سازمان امور مساجد/ طرح «همیار مسجد» در مدارس اجرایی می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد از ویژه برنامه‌های تابستانه مساجد کشور خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حجت الله ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت‌های اخیر امور مساجد در تابستان و ویژه برنامه‌های آن‌ها برای اوقات فراغت تابستانه اظهار کرد: در حوزه فعالیت‌های تابستانه مساجد طرح نشاط تابستانی را در برخی از نواحی که متقاضی آن بودند، برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان رقم زدیم. البته این برنامه‌ها در همه مساجد اتفاق نمی‌افتد و فقط در مساجدی است که سازمان بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پیگیر آن نبودند.ما به دنبال موازی کاری نیستم و جایی که ظرفیت‌های کانون های مساجد و بسیج نباشد، ائمه جماعات متولی این امر خواهند بود. 

وی در ادامه با اشاره به طرح تحول پایگاه های قرآنی در مساجد گفت: کار دیگری که در مساجد در حال تحول است پایگاه قرآنی است، به همین منظور در مساجد تاسیس جلسات قرآنی، کرسی‌های تلاوت و ترتیل‌خوانی داریم که در تابستان امسال با همکاری سازمان دارالقرآن پرشورتر پیگیری خواهیم کرد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد درباره ویژه برنامه این نهاد برای کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: ما برای آسوده خاطر بودن خانواده ها و ایجاد بستری مناسب برای کودکان و نوجوانان، شبکه اینترنتی پاک را راه اندازی کردیم تا کودک، نوجوانان و بزرگسالان از محتوای آن استفاده لازم را ببرند. همچنین در زمینه موضوعات آموزشی هم آن ها می توانند فعالیت های خود را در آن جستجو کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین ذاکر در ادامه این مصاحبه با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آینده همکاری خوبی با وزارت آموزش و پرورش خواهیم داشت، بیان کرد: در بحث دانش آموزان طرحی را به نام «همیار مسجد» از سال آینده برگزار خواهیم کرد.

وی یادآور شد: باید گفت که این فعالیت‌ها در مساجد حومه تهران و بیشترین فعالیت‌ها در مساجد شهرستان‌های استان تهران انجام می‌شود، که در فاز اول چیزی حدود ۵۰ مسجد را تحت پوشش خود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ذاکر در ادامه با بیان اینکه پیش از این وزارت ارشاد برای تاسیس کتابخانه های مساجد از آن‌ها حمایت می‌کرد، گفت: در یک برهه زمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مساجد را هم از نظر فیزیکی و هم از نظر کتاب تجهیز می‌کرد، الان این سیاست اعمال نمی شود.  البته پیش از این به شکل نبود که امور مساجد بودجه ای را برای تامین کتاب یا تجهیز کتابخانه ها داشته باشد، بلکه یکی از سیاست های وزارت ارشاد بود که در دوره ای آن را انجام داده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.