سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نظام پزشکی:

وضعیت اقتصاد سلامت مطلوب نیست

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: اقتصاد سلامت و تروما از وضعیت مناسب و مطلوبی در کشور بر‌خوردار نیست و هرساله شاهد مرگ‌ومیر بسیاری از جوانان هستیم.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در همایش ۳ روزه علمی دندان‌پزشکان و لابراتوار‌های پروتز دندانی گفت: بر اثر حوادث ترافیکی با بیشترین مرگ‌ومیر روبرو بوده و برای برون‌رفت از این معضل نیاز به فرهنگ‌سازی و ارائه راه‌کار‌های مناسب از سوی مسئوولان و دست‌اندرکاران هستیم.

وی افزود: بر اساس افزایش امید به زندگی که در زنان ۷۵ و مردان ۷۲ سال است، توجه به افزایش سطح خدمت‌رسانی و نیز رعایت سلامت و بهداشت جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به جایگاه برتر خدمات دندان‌پزشکی کشور نسبت به کشور‌های منطقه و خاورمیانه، گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب و شاخص‌های سلامت راه زیادی را باید طی کرد.

ظفرقندی تصریح کرد: برای سلامت و ماندگاری دندان‌ها باید علاوه بر رعایت بهداشت و دندان، با همکاری و تعامل با جامعه پزشکی مشکلات و معضلات را در حوزه اقتصاد سلامت کاهش دهیم.

وی گفت: اقتصاد سلامت و تروما از وضعیت مناسب و مطلوبی در کشور بر‌خوردار نیست و هرساله شاهد مرگ‌ومیر بسیاری از جوانان هستیم.

انحصارگرایی در توزیع مواد اولیه دندان‌پزشکی

عبدالخالق کشاورزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در ادامه این نشست از مطلوب نبودن انحصارگرایی در توزیع مواد اولیه دندانپزشکی خبر داد و گفت: دندان‌پزشکان و دندان‌سازان برای تأمین مواد اولیه و تجهیزات دندانپزشکی در استان فارس با مشکل بسیاری روبرو بوده، اما به دلیل وجدان کاری و اخلاق پزشکی خدمات مؤثری را به بیماران عرضه می‌کنند.

کشاورزی افزود: ورود مواد اولیه تقلبی و غیراستاندارد علاوه بر نارضایتی مردم موقعیت دندان‌پزشکان را در جامعه خدشه‌دار می‌کند و برای مقابله با این معضل برگزاری چنین همایش‌هایی در سطح ملی ضروری است.

وی در مورد تعرفه‌های دندان‌پزشکی تصریح کرد: تعرفه‌ها برای ۱۰۰ خدمت توافقی تعریف‌شده و تأثیری بر کیفیت این نوع خدمات ندارد و بازنگری در این مورد الزامی است.

فعالیت ۱۸۰۰ دندان‌پزشک در فارس

رئیس همایش ملی دندان‌پزشکان و لابراتوار‌های پروتز از فعالیت هزار و ۸۰۰ دندان‌پزشک در استان فارس خبر داد و گفت: طبق استاندارد‌های جهانی به ازای هر ۴ هزار و ۵۰۰ نفر یک دندان‌پزشک نیاز است که با توجه به تعداد هزار و ۸۰۰ دندان‌پزشک در این استان ۸۲۰ نفر مازاد هستند.

کوروش افشین‌پور ادامه داد: ساماندهی دندان‌پزشکان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان این رشته پزشکی از سوی متولیان و دستگاه‌های بهداشتی و درمانی و وزارت بهداشت الزامی است.

دبیر علمی و اجرایی همایش از شرکت ۹۵۰ نفر از اساتید و دندان‌پزشکان سراسر کشور در این گردهم‌آیی علمی خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد شرکت‌کننده ۷۰۰ نفر دندان‌پزشک و لابراتوار پروتز و ۲۵۰ تکنیسین باهدف ارتقاء سطح علمی و عملی، توانمندسازی و افزایش مهارت‌ها در این همایش حضور دارند.

علی‌اکبر زندی بیان داشت: همایش دندان‌پزشکان و لابراتوار‌های پروتز دندان از ۲۹ تا ۳۱ خردادماه در شیراز در حال برگزاری است.

رئیس نمایشگاه همایش دندانپزشکی نیز در ادامه این آیین افزود: در حاشیه این همایش علمی با برپایی ۲۶ غرفه آخرین دستاورد‌ها و تجهیزات پزشکی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادیم.

احمد حیدری تصریح کرد: در شرایط تحریم‌هایی که از سوی استکبار جهانی علیه ایران اعمال‌شده برپایی تجهیزات و دستگاه‌هایی دندان‌پزشکی نشان از بی‌اهمیت بودن این‌گونه ترفند‌ها است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.