سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدی چمران در سخنرانی پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران:

چمران همه زندگی خود را با شهادت برای انقلاب گذاشت

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: شهید چمران همه زندگی خود را با شهادت برای انقلاب گذاشت و ما هم امروز باید این فضائل اخلاقی از شهدا بیاموزیم.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در پیش خطبه نماز جمعه امروز تهران با اشاره به فرا رسیدن ۳۱ خرداد سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران گفت: شهید مصطفی چمران حدود ۱۴-۱۵ سال در امریکا تحصیل کرد و دو سال برای آموزش نظامی به مصر رفت و سپس به لبنان رفت و نامه‌ای برای مردم لبنان آن زمان نوشت.

وی با اشاره به این نامه، افزود: ای شیعیان حسین، من برای شما بشارتی عظیم به ارمغان آوردم که حلال همه مشکلات است و جبر تاریخ را در برابر اراده آهنی ما تسلیم می‌کند، راه بسته ما را به سوی آسمان‌ها می‌گشاید، طوفان ظلمت را محو می‌کند و طاغوت‌ها را سرنگون می‌کند.

چمران بیان کرد: در ادامه این نامه آمده است که این بشارت شهادت است و شهادت منجر به این می‌شود که فرشتگان بهشت، سرود پیروزی سر دهند و این مساله منجر به خیر، پیروزی و وصل به معشوق می‌شود.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در تشریح این نامه تصریح کرد: شهید مصطفی چمران خطاب به لبنانی‌ها تاکید کرد من پیشاپیش پرچم شهادت را به دوش می کشم و هر کس به راه امام حسین (ع) معتقد است می‌تواند من را دنبال کند و بنده تصمیم گرفتم در برابر اسرائیل حتی برابر موشک‌ها و تانک‌های آنها بایستم و به اسرائیل بفهمانم برای همیشه در تاریخ رو سیاه خواهند شد و هر جا امکان باشد به ضرب گلوله به رژیم صهیونیستی پاسخ خواهم داد.

وی با اشاره به نامه دیگری از شهید مصطفی چمران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در بدو ورود به کشور متذکر شد: خدایا به شکرانه این پیروزی بزرگ خوش دارم که هدیه‌ای تقدیم تو کنم اما چیزی جز جان ندارم و من از شدت سرور می سوزم، می لرزم و شرم زده ام و نمی دانم که خدایا تو را چگونه شکر بگذارم و می‌خواهم همه چیز خود را بدهم. خود را قربانی کنم و با کمال اخلاص آنچه دارم تقدیم می‌کنم.

چمران در تشریح این نامه افزود: مال و ملکی ندارم، درویش و بی چیزم و فقط قلبی سوزان دارم که آن را تقدیم کردم و جانم ناچیز تر از آن است که برای تقدیم آن بخواهم منتی بگذارم و جانم چیزی نیست. خدایا من آمده‌ام که با همه وجودم با قلب و روحم خود را قربانی تو کنم و همه حیات و هستی خود را به شکرانه این پیروزی تقدیم تو کنم و چیزی از تو نمی‌خواهم.

«من سربازی گمنام و درویشی سراپا برهنه ام و هنگامی که چشم از جهان فرو می بندم می‌خواهم هیچ چیز نداشته باشم و می‌خواهم فقط برای خدا باشد و از هر گونه شائبه خودخواهی و خودبینی به دور باشم و بسوزم تا راه را روشن کنم.»

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصریح کرد: آرزوی شهید مصطفی چمران محقق شد و در چنین روزهایی سوخت تا راه دفاع مقدس و ملت ما را روشن کند.

وی گفت: شیعیان و مسلمانان لبنان، راه امام حسین (ع) را دنبال کردند و امروز به این جایگاه بالا رسیده اند، می‌بینیم که حزب الله و لبنان بدون حضور و نظر آنان در خاورمیانه نمی‌توانند تصمیم بگیرند و اسرائیل و آمریکا جراتی برای انجام کاری بدون حضور و نظر آنان نیستند.

برادر شهید چمران می گوید: دانه‌های مقاومت اسلامی آن روزها توسط شهید چمران غرس شد تا امروز شاهد پیروزی‌های محور مقاومت برابر رژیم صهیونیستی باشیم.

چمران بیان کرد: شهید چمران آرزو کرده بود که از خود چیزی باقی نگذارد و هنگام شهادت نیز یک تفنگ کلاشینکف خونی از وی به یادگار ماند که هم اکنون در موزه است و لباس او هم توسط دوستانش تکه تکه شد.

وی با اشاره به اینکه از شهید چمران چند هزار جلد کتاب به یادگار مانده است که آن را حفظ کرده ایم، ادامه داد: با توجه به اینکه او نماینده مجلس شورای اسلامی بود حقوق ۷ هزار تومانی در مجموع به مبلغ ۳۵ هزار تومان در بانک مانده بود که هم اکنون هم موجود است تا درس عبرتی برای بنده و سایر نمایندگان مجلس باشد.

چمران خاطرنشان کرد: برادرم چیزی از انقلاب نمی‌خواست و همه زندگی خود را با شهادت برای انقلاب گذاشت و ما هم امروز باید این فضائل اخلاقی از شهدا بیاموزیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.