سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلبوم شعر رضوی در دهه کرامت به جشنواره «رضوی» ارسال می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال در دهه کرامت آلبوم شعر رضوی در مدح امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به سه گویش فارسی، سیستانی و بلوچی به جشنواره «رضوی» ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه کرامت اظهار داشت: در این ایام برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد که بخشی از فعالیت‌ها توسط خود مردم و به صورت خودجوش و بخشی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن‌ها برگزار خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویداد‌هایی که به صورت مشخص در ایام دهه کرامت در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود، جشنواره شعر «رضوی» است که امسال در شهرستان‌های نیمروز، دلگان و اختتامیه آن در زاهدان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: امسال آلبوم شعر «رضوی» در مدح امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به سه گویش فارسی، سیستانی و بلوچی تولید و به جشنواره رضوی ارسال می‌شود که نفرات برگزیده انتخاب و آثار در قالب یک کتاب جمع آوری و به علاقمندان اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دهه کرامت در سیستان و بلوچستان جشنواره ملی گرافیک رضوی است که از هنرمندان برای خلق آثارشان دعوت به عمل می‌آید و در نهایت آثار جمع آوری و در اختیار سازمان‌هایی که به آن آثار نیاز داشته باشند قرار می‌گیرد.

مسگرانی گفت: سال گذشته در جشنواره گرافیک بیش از ۵۰۰ اثر تولید شد.

وی ادامه داد: جشن‌های دهه کرامت در تمامی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان با اجرای موسیقی محلی، شعرخوانی و مسابقه حداقل به مدت پنج روز برگزار و در زاهدان نیز در یکی از پارک‌های سطح شهر برنامه محوری خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در این ایام اجرای تئاتر نیز در استان خواهیم داشت، گفت: کانون‌های مساجد نیز در ایام دهه کرامت برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا خواهند کرد.

وی به جشنواره مد و لباس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره در هفته جاری افتتاح و در سه موزه منطقه‌ای جنوب شرق، پارک علم و فناوری و تالار اشراق اجرا می‌شود.

مسگرانی گفت: جشنواره مد و لباس در سه رشته و توسط یک داور از تهران و ۲ نفر از سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی افزود: تاریخ اختتامیه این جشنواره در سیستان و بلوچستان ۱۳ تیر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: لباس اقوام ایرانی ویژگی‌های خاصی دارد که فعالان حوزه مد و لباس کشور‌های مختلف را به خود جلب کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم اینک کارگروه مد و لباس در سیستان و بلوچستان فعال است، گفت: مجوز هزار کارگاه و دفتر طراحی و مزون را از تهران دریافت کرده ایم و به زودی این مجوز‌ها از چابهار آغاز و در تمامی شهر‌های مختلف این استان صادر می‌شود.

مسگرانی افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت بی نظیری در زمینه تولید لباس‌های بومی فاخر دارد، اما در حوزه برندسازی ضعیف است که در این زمینه ضرورت دارد وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت جدی ورود و فعالان این حوزه را در استان تقویت کند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها نیز باید در زمینه فرهنگ سازی استفاده از لباس‌های بومی همکاری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در زمینه موسسات قرآنی نیز شورای فرهنگی مجوز‌ها را از طریق ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات صادر کرده و انجمن‌های قرآن و عترت فعال شده اند.

وی افزود: سومین جشنواره استانی فرخی سیستانی نیز اواخر هفته جاری در زابل برگزار خواهد شد.

مسگرانی همچنین به هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: در این هفته اجرای نمایش خیابانی و نمایشگاه عکس در زمینه پیشگیری از اعتیاد را خواهیم داشت.

وی گفت: به مناسبت این هفته رسانه‌های محلی بیشتر در سه زمینه موشن گرافی، انیمیشن و پوستر فعالیت کردند.

در پایان نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از پوستر هفته مبارزه با مواد مخدر رونمایی شد.

انتهای پیام/ع

برنامه‌های دهه کرامت در سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.