سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامه نماز جماعت ظهر در مساجد خراسان شمالی کم رنگ است

مدیرکل تبلیغات اسلامی: اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مساجد شهر‌های استان به دلیل حضور ائمه جماعات در نماز جماعات دستگاه‌های اجرایی کم رنگ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: یکی از راهبرد‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور توجه ویژه به بانوان است.

خادمی با بیان اینکه بانوان به عنوان رکن موثر در حوزه انسان‌سازی و جامعه سازی به شمار می‌روند افزود: نقش بانوان در حوزه خانواده و جامعه غیر قابل انکار است و جوانگرایی، اعتماد به جوانان مخلص، متدین و انقلابی در ادامه راهبرد‌های مجموعه سازمان تبلیغات در دستور کار است.

وی وظیفه اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را تبیین اسلام ناب محمدی در جهت تقویت اراده ملی در راستای مبارزه تمدنی عنوان کرد وگفت: مردمی‌سازی تبلیغ دین با توجه به نقش موثر و مفید مردم در ترویج دین اسلام یکی دیگر از اهداف و برنامه‌های سازمان تبلیغات در سال جاری است.

وی با اشاره به برگزاری ۳۲۲ کلاس آموزش عمومی قرآن کریم و ۴۰ دوره آموزشی تخصصی قرآن٬ خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۹۳ تشکل قرآنی در برگزاری برنامه‌های سازمان تبلیغات همکاری داشتند که در این راستا بیش از ۵ هزار نفر در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی قرآن کریم شرکت داشتند.

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان شمالی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴ هزار مبلغ در سطح استان جابجا شدند افزود: در حال حاضر ۴۰۰ نفر از ائمه جماعت در مساجد شهری استان، ۹۰ روحانی در دستگاه‌های دولتی و ۱۶۱ امام جماعت مستقر در مناطق روستایی مشغول تبلیغ و فعالیت هستند وهمچنین ۱۴ پایگاه فرهنگی و اجتماعی در حواشی شهر‌های بجنورد و شیروان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی شروع به کار کردند.

خراسان شمالی هزار ۳۰۰ مسجد شهری و روستایی دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ م

اقامه نماز جماعت ظهر در مساجد خراسان شمالی کم رنگ است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.