سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام جزییات مراسم تشییع شهدای گمنام در ایلام

مدیرکل حفظ آثار نشر و ارزش‌های دفاع مقدس ایلام گفت: تشییع و تدفین هشت تن شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز دوشنبه هفته آتی در مرکز استان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ; سرهنگ محمدرضا شرف بیانی گفت: پیکر پاک این شهدای گرانقدر روز جمعه ساعت ۶ صبح با استقبال مسئولان استان وارد فرودگاه ایلام می‌شود.

وی افزود: در شب شهادت امام جعفرصادق (ع) پیکر شهدا در آئین شبی با شهدا مهمان مسجد امام جعفرصادق (ع) در منطقه حد فاصل میدان خیام و انقلاب خواهند بود.

شرف بیانی با ذکر این نکته که همواره تشییع شهدا از محل میدان شهدا تا سپاه ناحیه ایلام واقع در بلوار جنوبی امام برگزار می‌شد، افزود: اما این بار برخلاف روال سابق ۹ تیرماه مراسم تشییع شهدا از میدان میلاد تا اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس واقع در میدان دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این آئین ساعت هشت و نیم صبح روز دوشنبه با حضور اقشار مختلف، خانواده‌های ایثارگران و شهدا، کارکنان دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود و حضار پیکر شهدای عظیم الشان را تا محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مشایعت می‌کنند.

وی گفت: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده برخلاف همیشه که شهدا بر روی دستان مردم تشییع می‌شد، امسال پیکر شهدا بر روی سه دستگاه خودرو جانمایی می‌شوند و تشییع به صورت کاروانی انجام می‌گیرد.

شرف بیانی در ادامه با تشریح وظایف دستگاه‌های مختلف مشارکت کننده در این آیین معنوی، پاکسازی و آب پاشی مسیر تشییع، اِلمان سازی و نصب بنر در نقاط مختلف شهر، ایجاد ایستگاه صلواتی توزیع آب یا شربت خنک برای تشیع کنندگان در طول مسیر با توجه به گرمای هوا، فضا سازی محیطی متناسب با شهدا، و ... را از جمله مواردی محوله به دستگاه‌های مختلف برای برگزاری کیفی تشیع شهدا برشمرد.

وی از دستگاه هایی، چون هلال احمر، علوم پزشکی و سپاه خواست نسبت به تدارک هشت دستگاه آمبولانس برای انتقال پیکر شهدا از فرودگاه به محل تشیع و سپس به مناطق محل تدفین در شهرستان‌های مختلف همکاری داشته باشند.

همزمان با استان ایلام آئین تدفین شهدا در ۱۰ استان دیگر نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/اس

تشییع شهدای گمنام در ایلام

برچسب ها: سپاه ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.