سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خوزستان:

باید کانال‌های سیلاب‌بر در استان ترمیم شود

استاندار خوزستان بر لزوم ترمیم کانال‌های سیلاب‌بر در استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: باید کانال‌های سیلاب بر جدیدی برای مقابله با سیلاب در مناطق مختلف خوزستان ایجاد شود و کانال‌های موجود نیز ترمیم شوند چرا که این کانال‌ها هم در بحث سیلاب به ما کمک می‌کنند، هم در بحث خشکسالی می‌توانند بخشی از آب را به کانون‌های ریزگرد منتقل کنند و مرطوب‌سازی لازم را انجام دهند.  

وی در خصوص مدیریت ریزگرد ها بیان داشت: از زمانی که مدیریت ریزگرد‌ها در اختیار سازمان محیط زیست قرار گرفت و سازمان محیط زیست را مسئول سیاست‌گذاری در این حوزه نیز کرد، در این یکی دو سال اخیر اقدامات مناسبی انجام شد.

شریعتی افزود: مرکز مطالعات جنگل‌ها مطالعات گسترده‌ای را انجام داده است و نتایج آن نیز به صورت خلاصه بیرون آمده است. قرار است در چند ماه اخیر کامل شود که بعد از تکمیل و تصویب شدن، این مطالعات نقشه راهی برای ما خواهد بود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: کار‌های گسترده و متنوعی برای پایداری و تاب‌آوری استان در مقابل کانون‌های ریزگرد انجام دادیم و اعتباری در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت. برای بیمارستان‌ها تجهیزات خریداری شد. اقدامات زیادی نیز برای فرودگاه اهواز انجام شد. نهال‌کاری نیز یکی دیگر از کار‌های انجام شده است که مقدار سبزینگی آن در مکان‌های مختلف متفاوت است.

پایداری سیستم آب و فاضلاب در خوزستان

این مقام مسئول ادامه داد: طبیعی است که در خاکی با EC صد هزار مقاوم‌ترین درختان هم نمی‌توانند رشد کنند. امکان تخصیص آب دائم نیز برای آن‌ها وجود ندارد. در نهال‌کاری تصمیم گرفته شد که کاری متناسب با نوع خاک و منطقه انجام دهیم. در حال حاضر میزان سبزینگی در مجموع بیش از ۷۵ درصد است. 

شریعتی اظهار داشت: اینک سیستم آب و فاضلاب ما پایدارتر شده و این روند همچنان ادامه دارد. کار‌های جدیدی نیز برای استان خوزستان در حال انجام است.

استاندار خوزستان در پایان گفت: روند کار دستگاه‌های اجرایی باید سال به سال نسبت به قبل اصلاح شود تا بتوانیم بهتر عمل کنیم و با موفقیت بیشتری کار را پیش ببریم. در بحث سیلاب من به رئیس جمهور نامه نوشتم و شفاهی نیز با او صحبت کردم و باید کانال اصلی انتقال آب به کانون‌های ریزگرد‌ها که توسط جهاد نصر ساخته شده، تعمیر شود. البته این، از بار مسئولیت جهاد نصر برای بردن آب از طریق کانال‌های فرعی به تالاب شریفیه کم نمی‌کند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سیلاب ، خشکسالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.