سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز رقابت بیش از ۲۲ هزار داوطلب کنکور دراستان مرکزی

چهل و نهمین دوره آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها دراستان مرکزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، چهل و نهمین دوره آزمون سراسری برای رقابت  بیش از ۲۲ هزار داوطلب در استان مرکزی  آغاز شد و در مرحله اول داوطلبان در ۲ گروه آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی در جلسه ا متحان حاضر شدند.

محمد سلیمان نژاد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: از امروز صبح آزمون داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و انسانی آغاز شد و آزمون‌های گروه آزمایشی هنر پنج شنبه بعداز ظهر و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه و زبان‌های خارجی عصر جمعه برگزار می‌شود.

سلیمان نژاد افزود: ۲۲ هزار و ۸۷ نفر داوطلب در استان مرکزی متقاضی آزمون کنکور سراسری هستند که ۶۶درصد خانم و ۳۴ درصد آقایان هستند وتعدادشان نسبت به سال گذشته ۲ هزار و ۲۴۴ نفر افزایش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ در پنج گروه ازمایشی در گروه ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر و زبان‌های خارجه در سطح استان مرکزی در ۱۲ شهرستان برگزار میشود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان مرکزی بیان کرد: داوطلبان می‌بایست کارت داوطلبی و مداد نرم و پاکن یک مدرک شناسایی مانند کارت ملی یا شناسنامه به همراه داشته باشند وهمراه داشتن هر گونه کتاب یا جزوات وسایل الکترونیکی و تلفن همراه و همچنین ماشین حساب در جلسه کنکور ممنوع است.

انتهای پیام /ج

چهل و نهمین دوره آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها دراستان مرکزی آغاز شد

برچسب ها: کنکور ، اخبار علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.