سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساحل سازی زرینه رود میاندوآب وارد فاز عملیاتی شد

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت:ساحل سازی زرینه رود میاندوآب وارد فاز عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در  بازدید از ساحل سازی زرینه رود گفت: ساحل سازی زرینه رود در سه بخش آغاز شده است و هم اکنون در سه نقطه این رودخانه پیمانکار مشغول کار هستند و برای ساحل سازی ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی تخصیص یافته و ۵۰ میلیارد هم استاندار آذربایجان غربی در سفر اخیرش به شهرستان به این پروژه اختصاص داده است.
 
محبی نیا گفت: با همت و پشت کاری که در مسئولین شهرستان مشاهده می‌شود آینده جیغاتی را بسیار روشن می‌بینم و امیدواریم با اتمام این پروژه گردشگران و شهروندان بتوانند از زیبایی‌های این پروژه بهره‌مند شوند.
 
رسول ملکی شهردار میاندوآب هم در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: پروژه ساحل سازی به طول ۳.۶ کیلومتر در سواحل راست و چپ زرینه رود در حال اجراست و مجموع این پروژه ۷.۲ کیلومتر خواهد بود، این پروژه تحت نظارت مستقیم کارشناسان شهرداری و آب منطقه‌ای در حال انجام است و تمام مطالعات در مورد دبی رودخانه و میزان بالا آمدن فصلی آب انجام شده است.
 
ملکی گفت: برای معماری این طرح سه سد لاستیکی در ارتفاع‌های ۲ و ۱.۵ و ۱ متر در نظر گرفته شده است و در این پروژه برای جذب گردشگر زیپ لاین، ورزش‌های آبی، پل معلق، باغ پرندگان و مسیر‌های دوچرخه سواری و پیست کارتینگ هم پیش بینی شده است و امیدواریم هر چه سریعتر با جذب سرمایه گذارن پکیج‌های مختلف این طرح را آماده بهره برداری نماییم.
 
شهردار میاندوآب گفت: زمان بندی اجرای پروژه یک سال تمام است و با توجه به پیشرفت کار می‌تواند چند ماهی هم تمدید شود، اما تلاش می‌کنیم قبل از زمان بندی انجام شده پروژه خاتمه پیدا کند.
 
مهدی قهرمانی فرماندار میاندوآب هم گفت: مطالعات پروژه بر اساس آورده آب ۵۰ سال اخیر رودخانه انجام شده است و برنامه این است که دو طرف زرینه رود در محدوده شهر ساحل سازی شود و در آینده نزدیک این محل یه یک منطقه گردشگری تبدیل شود، چرا که آبی که زرینه رود دارد اگر اغراق نکنیم در هیچ نقطه کشور وجود ندارد.
 
قهرمانی ادامه داد: بنا داریم در روز‌های آتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی که متقاضی حضور در این پروژه هستند نشستی خواهیم داشت و آینده روشنی برای شهرستان با این ساحل سازی پیش بینی می‌کنیم.
 
انتهای پیام/م
 

 

بازدید نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی   از ساحل سازی زرینه رود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.