سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت سیب زمینی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت سیب زمینی از سطح ۳۸۰ هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا دهمرده معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برداشت سیب زمینی تا اوایل مرداد در سیستان و بلوچستان ادامه دارد اظهار داشت: امسال پیش بینی می‌شود ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های خاش، ایرانشهر، دلگان و قصرقند عمده مناطق کشت سیب زمینی در سیستان و بلوچستان بحساب می‌آیند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: خشکسالی سال گذشته سبب کاهش سطح زیر کشت سیب زمینی در استان از ۴۳۰ هکتار به ۳۸۰ هکتار کنونی شد.

وی بیان کرد: سیب زمینی تولیدی کشاورزان سیستان و بلوچستان در کاهش قیمت این محصول در بازار مصرف نقش موثری خواهد داشت.

دهمرده افزود: خاش به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب آب و هوایی و زمین‌های حاصلخیز از نظر میزان تولید و کیفیت محصول سیب زمینی رتبه نخست سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضاً منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/گ

برداشت سیب زمینی در سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.