سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنعت فضایی چه نقشی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند؟

رئیس سازمان فضایی گفت: صنعت اطلاعات مکانی توانسته در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۲۹۹ میلیارد دلار تاثیر بر اقتصاد مستقیم و بیش از ۲۲۰۰ میلیارد دلار نیز در اقتصاد غیرمستقیم تاثیر داشته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مرتضی براری رئیس سازمان فضایی و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  ، با اشاره به نقش صنعت فضایی در اقتصاد گفت: باید قبول کنیم که امروزه صنعت فضایی در همه حوز‌ه‌ها و حتی حوزه خدمات شهری نقش بسزایی دارد. به عنوان مثال طبق آمار جهانی صنعت اطلاعات مکانی یکی از صنعت‌هایی است که از شبکه‌های ماهواره‌ای سرویس می‌گیرد.


بیشتربخوانید: لزوم حمایت از استارت‌آپ‌ها برای کاربردی کردن فناوری فضایی


وی افزود: صنعت اطلاعات مکانی توانسته در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۲۹۹ میلیارد دلار اقتصاد مستقیم داشته باشد و بیش از ۲۲۰۰ میلیارد دلار نیز در ا قتصاد غیرمستقیم تاثیر داشته است.

براری تصریح کرد: امرزوه داده‌های ناوبری سنجش از راه دور و نقشه‌های GIS در حوزه حمل و نقل کشور و در حوزه ناوبری شهری نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

رئیس سازمان فضایی اضافه کرد: مدیریت پسماند و کسب و کار‌های مبتنی برفضا نیاز به این داده‌های ماهواره‌ای دارد. شهرداری توانسته به عنوان یک بازوی جدی به حوزه زیرساخت‌ها و مشارکت بخش خصوصی کمک کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

درآمد ۳۰۰ میلیارد دلاری صنعت فضایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.