سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیخ‌طادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دروازه سینما را برای ورود پول‌های کثیف باز گذاشته‌ایم!/ اعتصاب کنیم و فیلم نسازیم چه می‌شود؟!

کارگردان سینما، از ورود پول‌های کثیف به شبکه نمایش خانگی و سینما و راه جلوگیری از آن گفت.

پرویز شیخ طادی کارگردان سینما، درباره ورود پول‌های کثیف به شبکه نمایش خانگی و سینما و راه جلوگیری از آن به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این موضوع چند سالی است که مطرح است و متاسفانه برای جلوگیری از آن به نتیجه خوبی نرسیده ایم. یکی از دلایل آن این است که پول کثیف طالب دارد؛ اما چرا باید پول کثیف وارد کار و خانواده سینمایی ما شود؟ مگر هر چیز کثیفی هرجا وجود دارد، باید آن را برداریم؟

او افزود: پول، شغل و فکر کثیف وجود دارد؛ اینکه چرا ما دروازه سینما را برای ورود این‌ها باز می‌کنیم و چرا به اینجا رسیده ایم و آن را سر سفره‌مان می‌بریم، باید بررسی شود.

این کارگردان ادامه داد: باید بدانیم اصلا چرا این پول‌ها وجود دارند و از آن استفاده می‌کنیم؟ ما سینمایی‌ها اگر یک سال اعتصاب کنیم و فیلم نسازیم، چه اتفاقی می‌افتد؟ بهترین اثرش این است که منبع این مشکل ریشه یابی می‌شود؛ اما وقتی همه با هم می‌سازیم و دستمان در جیب پول کثیف است؛ وقتی بودن آن را می پذیریم تا کارمان راه بیفتد، اتفاق مثبتی نمی‌افتد؛ چون همه ما کاسبیم.

او در خصوص وظایف وزارت ارشاد و به تبع آن مجلس و کمیسیون فرهنگی در جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به سینما گفت: وقتی نظام سرمایه داری بدون حد و حصر و حدود وارد جایی می‌شود، هیچ چارچوبی نمی‌توان برای آن قائل شد. وزارت ارشاد هم اگر بخواهد ورود این بودجه‌ها را قیچی کند، باید ریاضت بکشد و این اراده و قدرت و ایمان را داشته باشد که بگوید من پول کثیف وارد نمی‌کنم، حتی اگر سینما بمیرد. آن وقت همه مجبورند برای حل این معضل فکری درست و اصولی کنند.

انتهای پیام/

وزارت ارشاد در قبال ورود پول های مشکوک به سینما چه کند؟

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
اين سينمام معضل شده ها
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
ای کاش که دروازه را اول برای سلبریتی های لوس و پر رو
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
والا من که سال هاست سینما نرفتم. از بس فیلم ها مزخرف شده.اتفاقی هم نیافتاد.
علی
۰۹:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
سینما هم نباشد مشکلی نیست....................