سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفته‌ترین سیستم پارک خودکار خودرو در اتومبیل‌های مرسدس بنز +فیلم

مرسدس بنز با همکاری شرکت بوش سیستم پارک خودکار جدید و پیشرفته‌ای را در خودروهای خود تعبیه کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی از خودروسازان مطرح جهان بر روی فناوری پارک خودکار کار می‌کنند و برخی از آن‌ها این سیستم را اتومبیل‌های خود به کارگیری کرده‌اند. حال شرکت دایملر و بوش با همکاری یکدیگر فناوری جدید و پیشرفته با نام Automated Valet Parking را برای پارک خودکار روی خودروهای بنز به وجود آورده‌اند.


بیشتر بخوانید: تلفیق جذابیت و قدرت در خودروی Mercedes-AMG GLC 2020 +تصاویر


پارگینک موزه مرسدس بنز در شهر اشتوتگارت آلمان به محلی برای عرض اندام و نمایش سیستم بسیار بیشرفته پارک خودکار خودروهای مرسدس بنز تبدیل شده است. صاحبان خودروهای مرسدس بنز می‌توانند از این پس تنها با استفاده از گوشی هوشمند خود به راحتی اتومبیل خود را پارک کنند. در واقع راننده پس از پیاده شدن از خودرو تنها با لمس صفحه نمایش تلفن همراه خود در اپلیکیشن مربوط به سیستم Automated Valet Parking با خیالی آسوده وظیفه پارک اتومبیل را به عهده خود آن می‌گذارد. 

استاندارترین سیستم پارک خودکار خودرو روی اتومبیل‌های مرسدس بنز

خودرو مجهز شده به فناوری Automated Valet Parking با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده‌ای مسیر حرکت خود را انتخاب کرده و با ادامه حرکت در پارگینگ جای پارک مناسب را یافته و در بهترین محل توقف می‌کند. شاید این فرایند در ابتدا ساده و قدیمی به نظر برسد ولی باید دانست تمامی محیط این پارکینگ به کمک شرکت بوش به سنسورهای ارتباط با خودرو مجهز شده است تا راهنمایی مناسب را به اتومبیل بدهد. علاوه بر این‌ها اتومبیل مرسدس با تجهیز شدن به سنسورهای زیادی در بدنه بیرونی خود تمامی موانع را تشخیص داده و در مواقع لازم سرعت خودرو را کم کرده و یا آن را متوقف می‌کند. 

در زمان برگشتن راننده و سایر سرنشینان به پارگینگ خودرو ضمن راتبط با تلفن همراه صاحب خود به سرعت محل حضور آن‌ها را تشخیص داده و به سمت آن‌ها می‌رود. پروژه مشترک دایملر و بوش از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شد. بعد از آمده‌سازی زیر ساخت‌های مناسب و لازم در پارگینگ موزه مرسدس بنز در اواخر سال ۲۰۱۸ ملادی سیتم بار خودکار Automated Valet Parking در این محیط مورد آزمایش قرارر  گرفت. 

مدیران مرسدس بنز رضایت خود از پروژه جدید این شرکت اعلام کردند و امیدوارند به زودی فناوری پارک خودکار Automated Valet Parking در محل‌ها و اتومبیل‌های بیشتری به کارگیری شود. 

در ادامه فیلمی از پارک خودکار خودرو مرسدس بنز مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

مرسدس بنز سیستمی جدید برای پارک خودکار خودرو معرفی کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
سعيد
۱۴:۱۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
خواستن توانستن است
خودرو ساز هاي ما نمي خوان
يعني راستش رو بگم مردم نمي خوان.
چراكه اگه ما نخريم خودروسازها مجبورن برن سمت بهتر كاركردن
هرچي آشغال توليد مي كنن ما مي خريم
رضا
۱۰:۳۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
این آلمانی هام شورش رو درآوردن. کارشون شده کپی برداری از ایران خودرو و سایپا. یه ذره خلاقیت ندارن.
m
۰۹:۰۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
آره شبیه فن آوری ایرانی خودرو ایرانی ما میتوانیم
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
یه کم شبیه پراید بود ولی بدک نبود