سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهداء ویترین از موزه ملی به نمایشگاه پایگاه میراث فرهنگی سیلک کاشان

معاون مدیر کل و رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کاشان ازاهدا ء ویترینهای استانداد از طرف موزه ملی ایران به نمایشگاه پایگاه ملی میراث فرهنگی سیلک با ارزشی بالغ بر200 میلیون تومان خبر داد .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهران سرمدیان معاون مدیر کل و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کاشان، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به قدیمی بودن و استاندارد نبودن ویترین‌های موجود در نمایشگاه پایگاه سیلک که بیش از ۱۵ سال در نمایشگاه مکشوفات سیلک استفاده می‌شده است اظهار داشت: ویترین‌های جدید جهت نمایش هر چه بهتر یافته‌های باستانشناختی این محوطه باستانی، جایگزین ویترین‌های قبلی شده است.

به گفته او، بنا به ضرورت تعویض ویترین‌های موجود ویترین‌های استاندارد موزه‌ای توسط مدیر محترم موزه ملی ایران به منظور نمایش اشیاء موزه‌ای وآثار به دست آمده از کاوش‌ها و بررسی‌های باستانشناختی در سیلک اهداء شد.

او، با تقدیر از این اقدام ارزشمند فرهنگی مدیریت وکادر اداری موزه ملی ایران و مساعدت وهمکاری صمیمانه موزه ملی گفت: این اقدام موزه ملی ایران در راستای توسعه وساماندهی محوطه باستانی سیلک نقش بسزایی دارد.

محوطه باستانی سیلک در ضلع جنوب غربی شهر کاشان و در سمت راست جاده کاشان به فین (خیابان امیر کبیر) واقع شده است که با وجود دو تپه شمالی وجنوبی و داری شش دوره فرهنگی مربوط به هزاره ششم قبل از میلاد می‌باشد که به عنوان مهد وخاستگاه یکی از کهن‌ترین تمدن‌های بشری مطرح ونگاه‌ها را به خود متوجه ساخته است.

انتهای پیام/م

 

اهدا ء ویترینهای استانداد از طرف موزه ملی ایران به نمایشگاه پایگاه ملی میراث فرهنگی سیلک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.