سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در شهر بوشهر روزانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن زباله تولید می‌شود

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: در شهر بوشهر روزانه بنابر فصل‌های مختلف بین ۱۸۰ تا ۲۰۰تن روزانه زباله تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،حسن شجاعی پور در روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: برای جمع آوری پسماند شهر بوشهر ۴۱۰ نیروی کارگری و ۶۰ دستگاه خودرو مکانیزه  در سه بخش مختلف جمع آوری پسماند, تنظیف شهری و لایروبی کانال‌های شهری فعالیت می‌کنند.

 وی تصریح کرد: در شهر بوشهر بنابر فصل‌های مختلف روزانه بین ۱۸۰ تا ۲۰۰تن روزانه زباله تولید می‌شود که با توجه به شرایط خاص آب و هوایی نیاز است که در کوتاه‌ترین زمان جمع آوری و دفن اصولی زباله‌ها صورت گیرد.

وی بیان کرد: از سال ۹۶ طرح تفکیک از مبداء پسماند در شهر بوشهر آغاز شده است و در قالب تفاهم نامه با برخی از دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش و اداره کل بهزیستی با هدف آموزش و نهادینه سازی سازی این طرح همکاری‌هایی صورت گرفت.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر  ادامه داد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری تمامی شهروندان بوشهر در قالب این طرح  با ارائه جوایز به کسانی که همکاری خوبی داشتند آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند .

شجاعی پور عنوان کرد:"طرح تفکیک پسماند "با توجه به زمان بندی که برای هر محله در نظر گرفته شده است در یک روز خاص انجام می‌شود و اگر برای شهروندان در آن روز مشخص امکان نبود،۱۰ غرفه بازیافتی در نقاط مختلف شهر قرار گرفته است که می‌توانند زباله های خود  را به محل‌های مشخص شده تحویل دهند.

وی در پاسخ به سوزاندن زباله‌ها در سایت دفن زباله گفت: ما زباله‌ها را به صورت تلمبار با خاک و نخاله‌های شهری پوشش می‌دهیم که این نوع اصولی نیست و باید عملیات تبدیل صورت گیرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: برای جلوگیری از بوی بد کانال‌های شهری به خصوص در فصل صید میگو برخی کانال‌ها آهک پاشی و برخی را گازوئیل پاشی شده اند و مخازن زباله‌ها شست و شو می‌شود.

شجاعی پور بیان کرد: دشوارترین فعالیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری لایروبی کانال‌های شهری است چرا که علاوه بر گرمای هوا، تنفس را با مشکل مواجه می‌کند و کارگران به همراه کپسول اکسیژن وارد کانال می شوند.

وی گفت: کانال‌های شهری بوشهر در سال به طور متوسط ۳ تا ۴ بار لایروبی اصولی می‌شوند و این امر در کاهش آبگرفتگی‌های ناشی از باران نقش موثری دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند بندر بوشهر تصریح کرد: جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب بوشهر و نگهداری آن ها در محدوده  دو هکتاری و فراهم کردن امکانات مورد نیاز آن‌ها را از دیگر فعالیت ها این سازمان برشمرد.

شجاعی پور تاکید کرد:گاهی شهروندان برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب ممانعت می‌کنند, انتظار داریم مردم در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/م

تولید زباله در بوشهر ۲ برابر استاندارد جهانی است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.