سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایه سیاست روی فیفا/ ایران در ورزشگاه غیر استاندارد به مصاف عراق می‌رود

بازی تیم‌های ملی فوتبال عراق و ایران در ورزشگاهی با کم‌ترین امکانات برگزار خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درحالیکه پیش از این مسئولان فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرده بودند بازی‌های تیم ملی این کشور در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه بین المللی بصره برگزار می شود، اما در نهایت فیفا به دلیل رفع نشدن کامل تحریم ورزشگاه‌های کشور عراق، با این موضوع مخالفت و  اعلام کرد شاگردان سرتکو کاتانچ اسلوونیایی (سرمربی تیم ملی عراق) باید در شهر اربیل به مصاف تیم‌های ایران، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج بروند.

برخلاف ورزشگاه زیبا و نوساز بصره که در حال حاضر با گنجایش ۶۵ هزار نفر، بزرگ‌ترین ورزشگاه عراق محسوب می‌شود، تنها ورزشگاه اربیل یعنی فرانسوا حریری از امکانات بسیار محدودتری برخوردار است.

این ورزشگاه قدیمی در سال ۱۹۵۶ کنار فرودگاه اربیل تاسیس و سال ۱۹۹۲ بازسازی شد. ظرفیت آن هم حدود ۴۵ هزار نفر کمتر از ورزشگاه بین المللی بصره است و تنها ۲۰ هزار نفر گنجایش دارد.

مسئولان AFC و فیفا سال ۲۰۰۹ با برگزاری بازی‌های تیم ملی عراق و دیدار‌های بین المللی نمایندگان این کشور در ورزشگاه فرانسوا حریری موافقت کردند.

مسقف نبودن ورزشگاه، کمبود امکانات رفاهی برای تماشاگران و کیفیت نه چندان مطلوب زمین ورزشگاه فرانسوا حریری که در مناطق کردنشین عراق واقع شده در قیاس با ورزشگاه بین المللی بصره، سوال‌های زیادی را درباره دلیل میزبانی عراقی‌ها در اربیل ایجاد می‌کند.

تیم ملی فوتبال ایران به عنوان بهترین تیم حال حاضر آسیا در رنکینگ فیفا، درحالی ۲۳ آبان میهمان عراق است که با توجه به حساسیت‌های موجود، برگزاری بازی این ۲ تیم قدرتمند قاره کهن در ورزشگاهی کوچک به نام فرانسوا حریری اربیل می‌تواند تا حدی تنش زا باشد و باید مسئولان AFC و کشور عراق برای جلوگیری از تکرار جنجال‌های دیدار برگشت تیم‌های الزوراء و ذوب آهن به میزبانی عراقی ها برگزار شد و در آن بسیاری از هواداران تیم میزبان برای نماینده کشورمان حاشیه سازی کردند، اقدام‌های ویژه‌ای در نظر بگیرند. وقتی فیفا و AFC روی استانداردسازی ورزشگاه ها به  عنوان یکی از شرایط برگزاری بازی های در وضعیت امنیتی مناسب، تاکید دارند امیدواریم بازی شاگردان مارک ویلموتس مقابل شیرهای بین النهرین(لقب تیم ملی عراق) که در حالت عادی هم یکی از مهم ترین دیدارهای ملی قاره آسیا است با مشکل خاصی در ورزشگاه فرانسو حریری مواجه نشود.

ورزشگاه بین المللی بصره

ورزشگاه فرانسوا حریری اربیل


بیشتر بخوانید

میزبان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق مشخص شد

برگزاری دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران در شهریورماه قطعی است

لژیونر‌های فوتبال ایران زیر ذره‌بین مارک ویلموتس


انتهای پیام/

آخرین اخبار از تیم ملی فوتبال ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.