سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مرغداران متهم اصلی گرانی مرغ هستند/ قیمت هر کیلو مرغ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان

یوسف خانی گفت: مرغداران به بهانه‌های مختلف اقدام به عرضه مرغ بالاتر از قیمت مصوب در بازار می‌کنند.

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۱ هزار، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۴ هزار و ۶۰۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۴ هزار و ۸۰۰ و در خرده فروشی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه مرغداران مسئول گرانی مرغ هستند، افزود: ستاد تنظیم بازار براساس قیمت تمام شده تولید، نرخ مصوب هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده است که مرغداران به بهانه افزایش تلفات، کاهش وزن گیری لاشه و نوسان هزینه‌های تولید با نرخ‌های بالاتر اقدام به عرضه محصول در بازار می‌کنند.

یوسف خانی با اشاره به اینکه نرخ‌های فعلی بازار را قبول ندارم، بیان کرد: علی رغم آنکه نهاده‌های دامی با ارز دولتی در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد، اما قیمت‌های مصوب را قبول ندارند و همچنان بر عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب اصرار می‌ورزند.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: تا زمانیکه عرضه مرغ افزایش نیابد، مرغداران مرغ تولیدی را با نرخ‌های دلخواه در بازار عرضه می‌کنند.


بیشتر بخوانید: ثبات نرخ مرغ در بازار ادامه دار شد/ قیمت هر کیلو مرغ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان


وی با اشاره به اینکه انتقاد مرغداران نسبت به نرخ مصوب قابل قبول نیست، افزود: با توجه به آنکه افزایش تلفات و کاهش وزن گیری لاشه در نرخ مصوب مرغ لحاظ شده است، اما مرغداران به سبب کمبود تولید، مرغ را با نرخ‌های بالایی به کشتارگاه‌ها عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در پایان با اشاره به اینکه ملاک اصناف در خصوص مرغ قیمت مصوب است نه فاکتور خرید، تصریح کرد: مرغداران مرغ زنده را با قیمتی بیش از قیمت مصوب به کشتارگاه هاعرضه می‌کنند و واحد‌هایی که مرغ را به قیمت گران خریداری و عرضه می‌کنند، با جریمه بازرسان اصناف و تعزیرات مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/

انتقاد مرغداران نسبت به نرخ مصوب قابل قبول نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.