سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان تاکید کرد؛

گردشگری مهمترین راهبرد توسعه استان همدان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان گردشگری را از مهمترین راهبرد‌های توسعه‌ای استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسکندر صیدایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان روز شنبه در نشست قرارگاه اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر صمت گردشگری را از مهمترین راهبرد‌های توسعه‌ای استان همدان دانست و گفت: با ۱۴ هتل و ۳۰ اقامتگاه بومگردی و توسعه زیرساخت‌ها به دنبال جلب گردشگران داخلی و خارجی هستیم.

او کاهش نرخ بیکاری همدان به ۶ و یک دهم درصد و کسب رتبه نخست کشوری در این زمینه از جمله موفقیت‌ها و دستاورد‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی این استان است.

 بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط مرکز ملی آمار نرخ بیکاری استان همدان به ۶ و یک دهم درصد کاهش یافت که در این زمنیه رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

اسکندر صیدایی این توفیق را یکی از دستاورد‌های قرارگاه اقتصادمقاومتی دانست که با همکاری و تلاش مسئولان به دست آمده است.

او خاطرنشان کرد: چهار کمیته عمرانی، اقتصادی، گفتمان سازی و علم و فناوری زیر مجموعه ستاد اقتصاد تشکیل شده است که کار‌ها در این کمیته‌ها به صورت کارشناسی و دقیق پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان افزود: سند راهبردی استان بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تهیه و تدوین شده که توجه به معیشت مردم محور این سند سه ساله است.

صیدایی با اشاره به نا هماهنگی‌های بین بانک‌ها و دولت خواستار همراهی بیشتر بانک‌ها سرمایه و پشتوانه بخش اشتغال و تولید شد.

او  با بیان اینکه تاکنون ۵۲۶ طرح به بخش خصوصی واگذار شده است گفت: سد خرم رود تویسرکان به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و نیمه تمام استان به بخش خصوصی واگذار شده است.

صیدایی در باره فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه کشاورزی به ویژه بهبود ژنتیک گردو اظهار داشت: در این راستان اجرای طرح پیوندک گردو در تویسرکان و طرح فراز در ملایر بهبود معیشت کشاورزان را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/د.ا

واگذاری ۵۲۶ طرح به بخش خصوصی در استان همدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.