سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح طرح توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در قزوین

طرح توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در محله شیشه‌چی قزوین افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در مراسم افتتاحیه اجرای طرح توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در محله شیشه‌چی قزوین گفت: آموزش و آگاه‌سازی برای پیشگیری از اعتیاد، باید سه گروه عموم افراد جامعه، افراد در معرض آسیب و افراد آسیب‌دیده از اعتیاد را هدف قرار دهد.

بیدخام با بیان اینکه آگاهی‌بخشی در زمینه مبارزه با مواد مخدر امروزه سوی اجتماعی یافته است، افزود: همه مردم باید با عوارض مصرف مواد مخدر آشنا و از تأثیرات مخرب خانوادگی و اجتماعی آن آگاه شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اینکه گرایش جامعه از مواد مخدر سنتی به سوی مواد جدید و صنعتی سوق یافته است، این معضل را ناشی از افزایش تقاضا و شرایط اجتماعی عنوان کرد.

بیدخام غنی‌سازی اوقات فراغت و آموزش نوجوانان و جوانان را دو عامل مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به‌ویژه اعتیاد در این گروه‌های سنی دانست.

او خانواده زندانیان را از گروه‌های اصلی در معرض آسیب برشمرد و گفت: آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به این خانواده‌ها و حمایت و توانمندسازی روانی فرزندان آنان ازجمله اقدامات ضروری در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لباس سفید بهبودیافتگان و رهاشدگان از دام اعتیاد را به رهایی و تولدی دوباره برای ساختن یک زندگی جدید تعبیر کرد و گفت: این هدف تنها با اراده و تلاش بسیار و حمایت جامعه محقق خواهد شد.

بیدخام با بیان اینکه توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بهبودیافتگان از اعتیاد باید دراولویت برنامه‌های تشکل‌های مردم نهاد باشد افزود: اشتغال بهترین راهکار پیشگیری از بازگشت معتادان بهبود یافته به دام اعتیاد است.

انتهای پیام/ک

اشتغال بهترین راهکار پیشگیری از بازگشت معتادان بهبود یافته به دام اعتیاد است

برچسب ها: اشتغال ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.