سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین زندانی شدن یکی از کارکنان کنسولگری انگلیس در هنگ‌کنگ را تایید کرد

در میانه تنش بین پکن و لندن بر سر مسئله هنگ‌کنگ، چین زندانی بودن یکی از کارکنان کنسولگری انگلیس را تایید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در فضای پرتنش حاکم در هنگ کنگ دولت چین روز چهارشنبه حبس یکی از کارکنان کنسولگری انگلیس در هنگ‌کنگ را که از ۸ اوت ناپدید شده بود، تایید کرد.

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری گفت این مرد به دلیل نقض قانون امنیت عمومی از ۱۵ روز پیش در زندان به سر می‌برد.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: این فرد تابعیت انگلیسی ندارد بلکه اهل هنگ کنگ است. این بدان معناست که وی چینی است و از این همین رو این مسئله به امور داخلی چین مربوط است.

وزارت امور خارجه انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد در مورد اطلاعات منتشر شده از دستگیری یکی از کارکنان کنسولگری خود در چین به شدت نگران است.

پلیس هنگ کنگ اعلام کرد در مورد ناپدید شدن این فرد از روز ۹ اوت تحقیقات را آغاز کرده بود. خانواده این فرد با انتشار هویت او در فیس بوک اعلام کردند وی روز ۸ اوت برای یک ملاقات کاری به شنژن رفته بود. خانواده وی گفت در زمانی که سیمون چنگ در راه برگشت بود ارتباطشان با وی قطع شد. وی آماده شده بود برای ورود به هنگ کنگ از ایستگاه کنترل گمرک عبور کند.

این حادثه در حالی رخ داده است که روابط پکن و لندن به دلیل اعتراضات در هنگ کنگ، این مستعمره سابق انگلیس که در سال ۱۹۹۷ به چین پیوست، پرتنش است.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه بار دیگر دولت انگلیس را به دامن زدن به اعتراضات در هنگ کنگ متهم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.