سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی ۱۸ دفتر زیارتی در سطح استان کرمانشاه آماده ثبت نام زائرین اربعین حسینی

مدیرحج و زیارت استان کرمانشاه گفت : ۱۸ دفتر زیارتی در سطح استان آماده ثبت نام زائرین اربعین حسینی هستند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حامد دارابی مدیرحج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به آغاز ثبت نام از زائرین اربعین حسینی از روز گذشته (اول شهریور)، گفت : افرادی که قصد دارند در ایام اربعین جهت حضور در حماسه بزرگ حسینی به عتبات عالیات مشرف شوند، باید نسبت به ثبت نام در سامانه "سماح" اقدام کنند.

او  بابیان اینکه اعزام‌ها از ۱۹ شهریور شروع خواهد شد، در خصوص مبلغ ثبت نام برای تشّرف به عتبات عالیات گفت : هزینه در نظر گرفته شده برای ثبت نام افراد در این سامانه حدود ۲۲ هزار تومان است که شامل هزینه‌های بیمه و خدمات درمانی است.

مدیر حج و زیارت استان افزود: درصورتی که افراد برای ثبت نامه به دفاتر زیارتی مراجعه کنند، سه هزار تومان نیز به عنوان کارمزد از آن‌ها دریافت می‌شود که جمع کل پرداختی ۲۵ هزار تومان خواهد بود و پرداخت نیز کاملا الکترونیکی است.

به گفته این مسئول در حال حاضر ۱۸ دفتر زیارتی در سطح استان کرمانشاه آماده ثبت نام زائرین اربعین است.

او گفت: براساس توافقی که با کشور عراق انجام گرفته، برای اربعین امسال ویزا حذف شده و تنها داشتن گذرنامه معتبر به همراه رسید ثبت نام در سامانه سماح برای خروج افراد کافی است.

دارابی گفت: درصورتی که فردی دارای گذرنامه باشد، اما رسید ثبت نام در سامانه سماح را به همراه نداشته باشد، امکان خروج ندارد. همچنین زائرین باید گذرنامه را در اختیار داشته باشند تا مهر ورود و خروج در آن ثبت شود.

او در ادامه به قطعی شدن بازگشایی مرز خسروی برای اربعین امسال اشاره کرد و گفت: با باز شدن این مرز زائرین حدود ۱۰ استان از طریق مرز خسروی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد، بنابراین ما به عنوان مسئول کمیته اعزام در سطح استان برنامه ریزی‌های لازم را برای اجرای هرچه منظم‌تر اعزام‌ها انجام داده‌ایم .

 

 

انتهای پیام/د

آغاز ثبت نام زائرین اربعین حسینی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.