سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله علوی گرگانی در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه:

طلبه‌ها در تامین زندگی خود با مشکلات بسیاری رو به رو هستند

آیت الله علوی گرگانی گفت:شهریه‌ روحانیون بسیار اندک است به طوری که طلبه‌ها در تامین زندگی خود با مشکلات بسیاری رو به رو هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله علوی گرگانی از  مراجع عظام تقلید در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان مرکز خدمات حوزه با اشاره به آیه ۱۸ سوره نحل گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: « وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا؛ اگر بخواهید نعمت‌های خدا را شماره کنید هرگز نتوانید».

او افزود: مرکز خدمات مصداق این آیه است؛ یکی از نعمت‌هایی که خداوند به طلاب و روحانیون عنایت کرده است و قابل احصا نیست این مرکز است.

آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند همه عمل‌ها از بین می‌روند جز سه عمل که یکی از آنها صدقه جاریه است؛ این خدماتی که شما در مرکز خدمات ارائه می‌کنید جزء صدقات جاریه است و از بین نمی‌رود.

این مرجع تقلید گفت: خدماتی که شما ارائه می‌کنید بسیار ارزشمند است و در حوزه این خدمات را تا این اندازه نداشته‌ایم؛ مرکز خدمات به‌خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهد و امیدوارم در آینده موفق‌تر باشد.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: فعالیت‌های شما از همه جهات قابل تقدیر است و اکثر طلاب نسبت به عملکرد شما رضایت دارند.

او عنوان کرد: امام علی(ع) در خطبه مسجد کوفه بر مسئله نظم در کارها بسیار تأکید کرده‌اند و علما نیز می‌گویند که نظم، برکت کار است. مدیریت شما نشان داده است که در کار خود نظم دارید و این نحوه فعالیت باعث شده است همه مسائل را به احسن وجه پیش ببرید.

آیت الله علوی گرگانی افزود: در مشکلات اقتصادی اخیر فشارهای زیادی به همه اقشار جامعه وارد شد به‌خصوص به قشر روحانیت که منبع درآمدی جز شهریه ندارد.

او تصریح کرد: شهریه‌ روحانیون بسیار اندک است و زندگی امروز را تأمین نمی‌کند و طلبه‌ها در تأمین زندگی خود با مشکلات بسیاری رو به رو هستند.

 آیت الله علوی گرگانی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی در جامعه، قانونی تصویب شده است که حقوق کارمندان در همه بخش‌ها مقداری افزایش یابد ولی روحانیون جزء اقشاری هستند که درامد آنها افزایش نداشته است و با همان شهریه اندک طلبگی زندگی خود را می‌گذرانند.

این مرجع تقلید بیان کرد: طلاب و روحانیون یکی از اقشار مفید و مؤثر در جامعه و یکی از پایه‌های انقلاب و نظام بوده‌اند و درست نیست که در این شرایط سخت اقتصادی برای همه اقشار فکری شود جز روحانیت.

انتهای پیام/ش

دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه با آیت الله علوی گرگانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.