سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان :

بیش از ۳۴ هزار هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان به آبیاری نوین مجهز شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از۳۴ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده و کار مطالعه برای اجرای ۳۰ هزار هکتار دیگر نیز انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان ؛ غلام‌حیدر زورقی رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیش از۳۴ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده و کار مطالعه برای اجرای ۳۰ هزار هکتار دیگر نیز انجام شده است.

او افزود: هم‌اینک۲۷پیمانکار بومی و غیر بومی، ۱۹مشاور حقیقی و حقوقی برای اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت هستند.

او بیان کرد: ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار از ابتدای امسال تا کنون برای تجهیز پنج هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به سیستم‌های نوین‌آبیاری تخصیص یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ۳۴هزار هکتار سیستم آبیاری نوین اجرا شده در استان، هشت هزار و ۲۲۸ هکتار بارانی، ۲۴ هزار و ۲۵۲ هکتار قطر‌های و هزارو ۵۲۰ هکتار نیز کم فشار است.

او  اظهار داشت:سیستان وبلوچستان جزو استان‌های کم بارش و از نظر منابع آبی در محدویت قرار داردکه بکارگیری سیستم‌های نوین آبیاری ضرورت بخش کشاورزی این استان است.

زورقی افزود: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سیستم‌های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.

او  بیان کرد: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام نویسی‌تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، به کارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای به کارگیری روش‌های آبیاری نوین به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

اجرای سیستم‌های آبیاری نوین درمزارع کشاورزی  سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.