سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین همایش ملی انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران فراخوان داد

فراخوان اولین همایش ملی انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران با عنوان کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه¬های عمومی منتشر شد.

منصور کوهی رستمی، دبیر اجرایی همایش کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اولین همایش ملی انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران با عنوان کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی در استان آغاز به کار کرد.

او با بیان اینکه امروزه بسیاری از اندیشمندان معتقدند که کتابخانه‌های عمومی بخشی از بافت اجتماع هستند و باید نقش خود را در اجتماع پر رنگ کنند، افزود: با توجه به اهمیت مسائل اجتماعی در جامعه و اعتقاد بر این که کتابخانه‌های عمومی باید در جهت حل مشکلات اجتماعی در جامعه گام بردارند، بنا شد در همایشی به کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی پرداخته شود تا امکان تبادل افکار و اندیشه‌ها و تولید متون را برای همه صاحبنظران و سیاستگذاران و مدیران این حوزه فراهم شود؛ از این رو اولین همایش ملی انجمن علمی ارتقای کتابخانه عمومی ایران با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان به این مساله مهم و ضروری کتابخانه های عمومی خواهد پرداخت.

دبیر اجرایی اولین همایش ملی کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی استان به نحوه شرکت در این همایش پرداخت و بیان داشت: برای مدیریت و اطلاع رسانی همایش وب سایتی به آدرس www.hamayesh.ipla.ir طراحی و در دسترس اساتید، پژوهشگران، دانشجویان، کتابداران و علاقه¬مندان به حوزه کتاب و کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است تا بر اساس محور‌های مشخص شده آثار پژوهشی خود را برای ارائه در این همایش ملی ثبت نمایند. تمامی علاقه¬مندان می‌توانند تا ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۸ مقالات خود را بر اساس شرایط اعلام شده در وب سایت همایش به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.

کوهی رستمی، خدمات و برنامه‌های متناسب با نقش‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه‌های عمومی و اجتماع‌سازی، کتابخانه‌های عمومی به مثابه یک تکنولوژی اجتماعی، کتابخانه‌ها در سپهر عمومی، کتابخانه‌های عمومی و آسیب‌های اجتماعی، کتابخانه‌های عمومی و بحران طبیعی، جنبه‌های اقتصادی کتابخانه‌های عمومی: تولید اشتغال، کارآفرینی و کسب و کار، مفاهیم اجتماعی مرتبط با کتابخانه‌های عمومی، مشارکت اجتماعی، عدالت اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی مردم از جمله محور‌های این همایش ملی عنوان کرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: همچنین برنامه‌های علمی متنوعی از جمله؛ ژونال کلاب، نشست‌های علمی، کارگاه‌های آموزشی، اشتراک تجربه، کرسی نظریه پردازی، نمایشگاه کتابخانه‌های عمومی و بحران، سیل و زلزله در استان‌های خوزستان، لرستان، گلستان، کرمانشاه از مهم‌ترین برنامه‌های همایش به شمار می‌روند.

علاقه‌مندان جهت اطلاعات بیشتر و تماس با دبیرخانه همایش، می¬توانند به وب سایت همایش به نشانی: www.hamayesh.ipla.ir مراجعه نمایند.

اولین همایش کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی در روز‌های ۲۶ و ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ با حضور شخصیت¬های برجسته علمی کشور در شهر اهواز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/گ

برگزاری اولین همایش کارکرد‌های اجتماعی در کتابخانه‌های عمومی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.