سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان؛

رشد ۸۵ درصدی صادرات کالا از سیستان وبلوچستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت:صادرات کالا از استان طی ۵ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ از نظر ارزش، رشد ۸۵ درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت سیستان وبلوچستان ؛ نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان گفت: صادرات کالا از استان طی ۵ ماهه ابتدایی امسال به ارزش بیش از ۳۹۷ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ از نظر ارزش، رشد ۸۵ درصدی داشته است.

میرشکار افزود:کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی ۵ ماهه سال ۱۳۹۸ به وزن ۵۹۹ هزار و ۸۸۱ تن و با ارزش ۳۹۷ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۲۰۹ دلار می‌باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ ارزش، هشتاد و پنج درصد افزایش داشته است.

او  ادامه داد: میزان صادارت در ۵ ماهه سال ۱۳۹۸ از گمرکات استان به ارزش ۱۰۱ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۸۶۷ دلار و از بازارچه‌های مرزی استان نیز به ارزش ۲۹۶ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۳۴۲ دلار می‌باشد که سهم صادرات از گمرکات استان ۲۶ درصد و سهم صادرات از بازارچه‌های مرزی استان ۷۴ درصد  است.

میرشکار افزود: بازارچه‌های مرزی استان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان بازار‌های کشور‌های همسایه، سهولت فرایند انجام صادرات و نیزبروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد و بازارچه‌های مرزی استان رویکرد صادرات گرا دارند.

او در پایان افزود: طی مدت ۵ ماهه سال ۱۳۹۸ از سیستان و بلوچستان اقلامی از جمله مصالح ساختمانی (سیمان) گاز، خرما، هندوانه، گوجه فرنگی، صیفی جات به کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها. صادر شده است.

انتهای پیام/ع

بازارچه‌های مرزی  عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.