سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت انگور از تاکستان‌های خراسان شمالی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت محصول انگور از سطح ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار تاکستان استان در واپسین روز‌های تابستان آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدعلی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اکنون برداشت گونه‌های انگور کلاهداری و کشمشی از مناطق گرمتر استان آغاز شده و برآورد می‌شود امسال در مجموع ۱۷۵ هزار تن انواع انگور در استان برداشت شود.

او افزود: از مجموع انگور تولیدی خراسان شمالی ۱۰۵ هزار تن کشمشی، ۷۰ هزار تن کلاهداری و مابقی شامل دیگر گونه‌ها است.

او از تاکداران استان خواست تا تمهیدات لازم برای برداشت محصول را داشته باشند و افزود: کشاورزانی که انگور کشمشی دارند باید پیش از برداشت مکان مناسبی را برای کشمش خشک کنی آماده کرده باشند.

شریکیان با بیان اینکه باغداران باید مرحله برداشت را به درستی مدیریت کنند، افزود: محصول را باید به موقع برداشت کرد به گونه‌ای که زود و یا دیر هنگام نباشد، زیرا این امر بر کمیت و کیفیت محصول اثرگذار است.

او گفت: پیش بینی می‌شود که از گونه انگور کشمشی تولیدی استان ۲۱ هزار تن به کشمش تبدیل شده و مابقی به صورت تازه خوری مصرف شود.
او افزود: بیشترین میزان تولید انگور کشمشی استان مربوط به شهرستان‌های فاروج و شیروان و گونه کلاهداری نیز مربوط به شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان و راز و جرگلان است.

خراسان شمالی جایگاه پنجم کشور از نظر سطح تاکستان‌ها و رده دهم از حیث میزان تولید انگور را در میان استان‌های کشور دارد.
بیش از ۴۲ درصد سطح باغ‌ها و ۵۷ درصد تولیدات باغی استان خراسان شمالی به انگور اختصاص دارد.
انتهای پیام/ط


آغاز برداشت انگور از تاکستان‌های استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.