سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت مطرح کرد؛

تربیت پرسنل «زن» اورژانس برای اولین بار در کشور

نمکی با بیان اینکه برای اولین بار پرسنل اورژانس زن را در کشور تربیت می‌کنیم، گفت: پذیرش این نیروها از اول مهر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت عصر امروز در مراسم روز اورژانس که در سالن همایش های رازی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه دستاورد‌های خوبی پس از انقلاب اسلامی در حوزه سلامت به ویژه سازمان اورژانس کشور به دست آورده ایم و اورژانس کار خود را با ۴۵ پایگاه شروع کرده است و امروزه یکی از قدرتمندترین اورژانس‌های منطقه را داریم.

او بیان کرد: در پدیده‌ای مانند سیل تمامی کادر بهداشت و درمان کشور عملکرد خوبی داشتند، اما پرسنل اورژانس کشور عملکرد بسیار درخشانی بروز دادند و در هنگام بروز حوادث لحظه‌ای درنگ نکردند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ما باید به فکر هوشمند سازی اورژانس کشور باشیم تا سرعت عمل پرسنل اورژانس در خدمت رسانی به مردم سرعت یابد.

نمکی افزود: برای عملکرد بهتر اورژانس ما نیازمند همکاری بین بخشی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف هستیم؛ امروزه در نظر داریم هر طرحی را در کشور اجرایی کنیم، به طوریکه هر خانه دارای یک پایگاه سلامت باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: دانشکده فوریت‌های پزشکی با هدف ارتقای دانش نیرو‌های اورژانس افرایش پیدا می‌کند و این کار یکی از اولویت‌های اصلی ما در نیمه دوم سال است.

او بیان کرد: برای اولین بار پرسنل اورژانس زن را در کشور تربیت می‌کنیم. کار پذیرش این نیرو‌ها از اول مهر آغاز می‌شود. در رسیدگی به بیماران خانم ، پرسنل زن بهتر می‌توانند با فرد بیمار ارتباط برقرار کند.

نمکی ادامه داد: در آینده نزدیک حدود ۳ هزار نفر جذب اورژانس کشور می‌شوند و ما برای توسعه اورژانس با نهاد‌های مختلف مثل سپاه و ارتش همکاری خواهیم کرد.

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا سال آینده سه هزار نفر به کادر اورژانس کشور اضافه می‌شوند که در مرحله اول ۱۰۰۰ نفر و در مرحله دوم ۲۰۰۰ نفر جذب اورژانس می‌شوند.

او ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند نیاز به نیروی انسانی کاهش پیدا می‌کند و وزارت بهداشت به دنبال هدشمندسازی ابزارها است.

نمکی بیان کرد: ما مجوز جذب پرسنل خانم را کسب کرده‌ایم تا پرسنل زن بر بالین بیماران زن بروند.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما از شرکت‌های دانش‌بنبان حمایت ویژه‌ای انجام می‌دهیم و در حال حاضر ۱۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه دارو در حال فعالیت هستند و با انتقال دانش فنی میزان واردات دارو طی دو سال آینده از سه به یک درصد باید کاهش پیدا کند و معتقدم که در تولید دارو باید تمام استانداردها رعایت شود و ما از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

نمکی گفت: من بارها گفتم که جامعه پزشکی به قانون تمکین می‌کنند و در سخت‌ترین شرایط همراه مردم است و پزشکان جنگ را به خوبی اداره کردند.

او ادامه داد: فرار مالیاتی در برخی از اقشار و درصدی از پزشکان شاید انجام شود اما بخش عمده‌ای از پزشکان در بیمارستان‌های دولتی کار می‌کنند که تمام مالیات‌شان از آنها کسر می‌شود و عده‌ای از پزشکان در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و ارقام نجومی که در برخی جاها ذکر شده است حقیقت ندارد و درصد کمی شاید فرار مالیاتی داشته باشند. به طور کلی جامعه پزشکی به عنوان سرمایه‌های اجتماعی به مصوبات مجلس و قانون تمکین می‌کنند.

راه اندازی اورژانس ریلی در  آینده ای نزدیک 

در ادامه مراسم پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور گفت: در حال حاضر ۲۸۰ دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل خریداری و در سراسر کشور توزیع شده است؛ امروزه تعداد پایگاه‌های هوایی اورژانسی به ۴۴ فروند افزایش پیدا کرده است. همچنین ۳۳ هزار و ۳۰۰ پایگاه اورژانس در سراسر کشور راه اندازی شده است.

کولیوند ادامه داد: در حال حاضر ۴۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه اورژانس در کشور توزیع شده است و مدت زمان رسیدن پرسنل اورژانس بر بالین بیمار به حدود ۱۰ دقیقه کاهش یافته است.

سرپرست اورژانس کشور گفت: در زمینه مدیریت سکته‌های قلبی و مغزی کد‌های ۲۴۷ و ۷۲۴ در اورژانس راه اندازی شده و ۷۰ هزار بیمار قلبی و ۲۷ هزار سکته مغزی به بخش‌های تخصصی به صورت مستقیم منتقل شده و ۵ هزار و ۵۰۰ نفز از بیماران سکته مغزی با یک تزریق ساده از فلج شدن نجات پیدا کرده‌اند.

او افزود: با انجام آموزش‌های لازم در مدارس میزان حوادث چهارشنبه سوری به اندازه ۶۸ درصد کاهش یافته و ما سعی می‌کنیم در هر خانواده یک سلامتیار داشته باشیم.

کولیوند از راه اندازی اورژانس ریلی در ۲۲ بهمن  خبر داد و گفت: با اجرای amc آمبولانس‌های اورژانش کنترل می‌شوند.

سرپرست اورژانس کشور یادآوری کرد: با کشور آلمان در زمینه اشتراک تجربیات به توافقات خوبی دست پیدا کرده‌ایم و امروزه ۴۰۰ تیم واکنش سریع در کشور تشکیل شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.