سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هپکو تعیین تکلیف می شود/ پیشنهاد جدید روی میز

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس از پیشنهاد جدید برای تعیین تکلیف هپکو خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نشست‌های متعددی با تعدادی از وزرا و معاونان آنان برای رفع و کاهش مشکلات صنایع استان مرکزی به ویژه هپکو انجام شده است گفت: پیشنهاد شد تا گروه معدنی در قالب کنسرسیوم با حضور شرکت‌های گل گهر سیرجان، چادر ملو، مس و پیمانکاران معدنی ، شرکت هپکو را مدیریت کنند.

مقدسی افزود: تکمیل زنجیره تولید، سفارش تولید از سوی سازمان‌های دولتی مربوطه و رسیدگی به مطالبات معوقه کارگران می‌تواند هپکو را در مسیر رونق تولید قرار دهد.

او با اشاره به مشکلات آذرآب هم گفت: سهامدار شرکت آذرآب بانک کشاورزی است و این واحد صنعتی، نیروی انسانی، حسن سابقه و تجهیزات لازم را دارد و می‌تواند با مدیریت مناسب به رونق گذشته بازگردد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رویکرد دانشگاه‌ها باید به سمت افزایش تولید ناخالص ملی، بهره گیری از ظرفیت علمی باشد و لازم است از ظرفیت هیات علمی دانشگاه‌ها برای کاهش مشکلات صنایع استفاده شود.


بیشتر بخوانید: مهمترین خواسته کارگران هپکو چیست؟ / استاندار مرکزی: مشکل هپکو با یک راه حل انقلابی قابل حل است 


او ادامه داد: تعداد کمی از صنایع، واحد تحقیقات و پژوهش دارند و باید در سال تحصیلی جدید رویکرد دانشگاه‌ها به سمت استفاده از علم و شرکت‌های دانش بنیان باشد.

مهمترین خواسته و اولویت کارگران هپکو

مهمترین خواسته و اولویت کارگران هپکو از مسئولان، تعیین تکلیف سهامدار و رسیدگی به تخلفات انجام شده است و درخواست دارند که با راهکاری کارساز برای خطوط تولید، نقدینگی لازم را برای رونق اقتصادی و پرداخت به موقع حقوقشان فراهم کنند.

کارگران هپکو اتفاق نظر دارند که اعتراضشان کاملا صنفی و برای تعیین تکلیف کارخانه است و با هرگونه بهره برداری و برداشت سیاسی از این تجمع‌ها مخالفند و آن را محکوم می‌کنند.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راهسازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر می‌تواند ۲۵ نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی، چون ژاپن، آلمان، سوئد است.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار و از این مقطع زمانی به بعد مشکلات آن آغاز شد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.