سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی

یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی امروز در ۱۷۶ غرفه با حضور شماری از مسئولان فرهنگی کشور و استان در بجنورد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، در این نمایشگاه که مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان حضور داشت، ۵۵ هزار عنوان کتاب از سوی ۲۵۱ ناشر کشوری و استانی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

امام جمعه بجنورد در آیین گشایش این نمایشگاه با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: باید این فرهنگ را در بین فرزندانمان ترویج دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: باید کاری کنیم که کتاب به عنوان یک کالای اساسی در سبد خانوار قرار گیرد و بیشتر به آن اهمیت داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بن الکترونیکی برای عرضه کتاب در این نمایشگاه پیش بینی شده است.

حسین فرخنده با اشاره به تخفیف ۳۰ درصدی خرید کتاب در نمایشگاه، اظهار داشت: علاقه مندان می‌توانند با خرید بن‌های الکترونیکی از تخفیف ۲۰ درصدی برخوردار شوند و ناشران نیز موظف به ارائه تخفیف حداقل ۱۰ درصدی هستند.

او موج‌آفرینی و ایجاد فضای شور و نشاط فرهنگی در بین آحاد مردم و از میان برداشتن فاصله بین ناشران و مردم را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست و گفت: با توجه به ضعف چرخه نشر کتاب، برگزاری نمایشگاه می‌تواند فرصتی فراهم کند که مردم و دستگاه‌ها بیشتر به سمت کتاب و کتابخوانی روی آورند.

یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی از امروز تا ۱۵ مهرماه در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برپا می‌شود که صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ و عصر‌ها ۱۶ تا ۲۱ آماده پذیرش علاقه‌مندان خواهد بود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی اکنون ۶۲ باب کتابخانه عمومی فعال شهری و روستایی و ۳۰ باب کتابخانه در دست ساخت دارد که ۴۰ هزار نفر عضو این مراکز از افزون بر ۸۰۰ هزار جلد کتاب آن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

افتتاحیه نمایشگاه کتاب

برچسب ها: وزارت ارشاد ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.