سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک به عشایر، کمک به رونق تولید است / تسهیلات اشتغال عشایری باید راستی آزمایی شود

استاندار کرمانشاه گفت:روغن کرمانشاهی یکی از محصولات مهم عشایری است که باید برای برندینگ بهتر آن برنامه ریزی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بازوند استاندار کرمانشاه اظهار داشت: نشست شورای عشایری استان در میان بزرگان و نمایندگان این قشر تولیدکننده و تلاشگر برگزار شده است تا مشکلات آن ها بی واسطه و مستقیم توسط خود آن ها مطرح شوند.


او گفت: از قدیم‌الایام با سبک زندگی عشایری آشنا بوده‌ام و با دشواری ها و مشکلات این عزیزان بیگانه نیستم در گذشته زندگی عشایری چندان به بخش دولتی محتاج و وابسته نبود و از رونق تولید خوبی برخوردار بودند. در شرایط فعلی نیز زندگی عشایری نباید چندان به دولت وابسته شود و این بخش تنها باید بسترها را فراهم کند.

بازوند با بیان اینکه زنجیره از پشم تا فرش با تعریف جایگاه عشایر باید تشکیل شود گفت:طرح اسکان عشایر باید به شکلی اجرا شود که سبب کاهش درآمدهای آن‌ها نشود و سبک زندگی آن‌ها از حالت سنتی خارج نگردد.


 او گفت: ۱۱ کانکس مدرسه سیار جهت آموزش عشایری در اختیار این عزیزان قرار می گیرد و مراتع استان قابلیت بسیار زیادی برای کشت گیاهان دارویی دارند و اجرای این طرح‌ها با مشارکت عشایر کاملا امکان پذیر است بسیاری از گردشگران دوست دارند به جای مکان‌ها و هتل‌های لاکچری، از زندگی عشایری و سنتی بازدید کنند و این سبک زندگی برای آن‌ها از جذابیت‌های فوق العاده‌ای برخوردار است.


بازوند بیان کرد: گردشگری عشایری تکمیل کننده گردشگری روستایی است و اداره میراث فرهنگی و گردشگری باید برای توسعه این بخش برنامه ریزی کنداداره منابع طبیعی با عشایر همراه باشد و به آن ها کمک کندعشایر یک قشر تولید کننده است و کمک به عشایر در واقع کمک به رونق تولید کشور است.


او گفت: مشکلات تردد عشایر استان به مناطق گرمسیری ایلام را با استاندار این استان مطرح و حل و فصل می کنیمتسهیلات اشتغال عشایری باید راستی آزمایی شود تا معلوم شود به دست عشایر واقعی رسیده است یا خیر.

 

انتهای  پیام/ز

 

گردشگری عشایری تکمیل کننده گردشگری روستایی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.