سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور مطرح کرد؛

افزایش ۳۵ درصدی اتباع خارجی در مراسم اربعین

محمودی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی اتباعی که به صورت ترانزیت به کشور می‌آیند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که تعداد خروج اتباع داخل و اتباع ترانزیت تا روز‌های پایانی از مرز ۳۰۰ هزار نفر عبور کند.

به گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی محمودی، مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور امسال هم مانند سال‌های قبل برنامه‌ریزی خوبی در ستاد مرکزی اربعین انجام شده است، اظهار کرد: اتباع خارجی که در داخل کشور هستند جزو اتباع مقیم محسوب می‌شوند و می‌توانند با داشتن کارت و دفترچه اقامت در سامانه سیام در دفاتر خدمات اتباع ثبت نام کنند که سپس در سامانه سماح ثبت می‌شود و می‌توانند با گرفتن دفترچه خروج اعزام شوند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تصریح کرد: البته اتباعی هم هستند که به صورت ترانزیت از کشور ما عبور می‌کنند که لازم است حتما روادید داشته باشند و تمام مواردی که اشاره شده بود را رعایت کنند.


بیشتر بخوانید: اعلام آمادگی ایران برای پذیرش نامحدود زائران پاکستانی/ بیش از ۴۱ هزار زائر از مرز میرجاوه وارد کشور شدند


محمودی با اشاره به شرایط مناسب مرز شلمچه گفت: ازدحام جمعیت در تمام مرز‌ها مشهود است و باید به نکاتی که تذکر داده شده از جمله رعایت مقررات داخلی کشور خودمان و همچنین مقررات کشور عراق توجه کنند.

او با اشاره به افزایش ۵۰ درصد زائران اربعین افزود: تا کنون بیش از ۱۰۲ هزار نفر از اتباع داخل کشور ثبت‌نام کرده‌اند و حدود ۸۰ هزار نفر هم از مرز خارج شده‌اند، همچنین بیشترین ورود از مرز‌های شرقی و از کشور‌های افغانستان و پاکستان است.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به افزایش  ۳۵ درصدی اتباعی که به صورت ترانزیت به کشور می‌آیند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که تعداد خروج اتباع داخل و اتباع ترانزیت تا روز‌های پایانی از مرز ۳۰۰ هزار نفر عبور کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.